Információ
 

 
A kecskeméti távfűtéses épületekbe, társasházakba
 
folyamatosan biztosítja a hőenergiát a TERMOSTAR Kft.
 
 
A cég a távfűtést addig nem állítja le,
 
amíg az időjárás, az alacsony külső átlaghőmérséklet ezt indokolja.



 
 
Tisztelt Fogyasztóink, Közös Képviselőink!
 

A TERMOSTAR Kft. életében az április igen mozgalmasnak mondható, hiszen ebben a hónapban ünnepeljük a Távhőszolgáltatás Napját, most küldjük ki az Ügyfél elégedettségi kérdőívet és felkészülünk a 2016/2017. évi fűtési idény hődíjelszámolására is.

- A TÁVHŐSZOLGÁLTATÁS NAPJA

Április 12-én – csatlakozva a Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége programsorozatához – Kecskeméten is megrendezzük a TÁVHŐSZOLGÁLTATÁS NAP - ját. Egy nap, amikor a magyar távhőszolgáltatók megnyitják kapuikat az érdeklődő lakosság előtt azzal a céllal, hogy bemutassák a távhő előnyeit: a kényelmes, megbízható és környezetbarát szolgáltatást.

Programjainkról:

- Az Akadémia krt. 4. sz. alatti fűtőművünkben nyílt nap keretében, szakavatott kollégák kíséretében tehetnek egy „túrát”, üzemlátogatást iskolások és felnőttek egyaránt, előre egyeztetett időpontban. Az érdeklődők közelről megnézhetik, hogy hol termeljük meg azt a hőt, ami Kecskemét több mint 11 ezer lakásában és egyéb felhasználójának szolgáltatja a távfűtést és a melegvizet. Bemutatjuk, hogyan készül gázmotorjaink segítségével a villamos energia, amely nélkül életünk ma már elképzelhetetlen.

- A Hírös Agórában (Deák F. tér 1.) – a 10.00 órakor kezdődő szakmai fórumon – érdekes előadásokat hallhatnak a látogatók a „Megújuló TERMOSTAR”-ról. A kamarateremben Kecskemét óvodásainak kiírt „LÉPJ ZÖLDET” című alkotói pályázatra beérkezett és kiállított művekre adhatják le szavazataikat a betérők. Két iskola felső tagozatos osztályainak szóló pályázat meghirdetésével a jövőbe kalandozhatnak el a diákok „100 ÉV MÚLVA IS LESZ TÉL” címmel, melyekre szintén leadhatják szavazataikat az érdeklődők. (Részletes programjainkról a www.termostar.hu honlapunkon olvashatnak).

- Mennyire elégedett szolgáltatásainkkal?

Számlánk mellett a borítékban – évtizedes hagyományainkhoz híven – megküldjük az Ügyfél elégedettség felmérését szolgáló kérdőívünket. Számunkra fontos az Önök véleménye! Ezért arra kérjük Fogyasztóinkat, legyenek segítségünkre néhány kérdés megválaszolásával, hogy szolgáltatásunk minőségét tovább tudjuk javítani!

A kitöltött kérdőívet névvel és címmel ellátva, 2017. május 2-án, éjfélig kérjük, hogy juttassák el társaságunk címére (6000 Kecskemét, Akadémia krt. 4.), illetőleg dobják be a cég főbejárata mellett elhelyezett postaládába! A kérdőív kitölthető a www.termostar.hu honlapunkon is! Kattintson ide a kitöltéséhez! Konkrét észrevételüket az ugyfelszolgalat@termostar.hu címre várjuk.

- Mi a teendő, ha a tavaszias időben nem igényli a fűtést?

A fűtési időszak szeptember 15-étől május 15-éig tart, a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. számú törvény szerint. A KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. a Fogyasztói részére a már megismert elvárásoknak megfelelően, az időjárás előrejelzését figyelembe véve biztosítja a távfűtést. Tavasszal egy-egy napon belül is nagy lehet a hőingadozás, ennek függvényében a fűtővíz hőmérsékletét berendezéseink automatikusan szabályozzák, tehát ha kinn meleg van, akkor nincs fűtés a lakásokban.

Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést?

- Ahol a fűtés korszerűsítése már megtörtént, ott a lakók bármikor elzárhatják a radiátor szelepeket.

- Ahol a fűtés korszerűsítése még nem történt meg, illetőleg nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki felméri az igényeket, és tájékoztatást ad a lehetőségekről, intézkedik az épület központi lezárásáról.

- Szolgáltatói hőközponti ellátás esetén a fűtési rendszer teljes leállítása előtt is lehetőség van a fűtés hőfogadónkénti (általában 2 lépcsőházankénti) kikapcsolására. A fűtést a Közös Képviselő (Fűtési megbízott) el tudja zárni, ha az egy hőfogadóhoz tartozó fogyasztók többsége azt kéri.

- A felhasználói (épületenkénti) hőközpont esetén önálló működtetésre van mód (szabályozás, ki/be kapcsolás).

- Hogyan történik a hődíj elszámolása a fűtési idény végén?

Az elfogyasztott hőt a társasházi hőmennyiségmérő méri, így fizetni annyit kell, amennyi hőt a fűtési idényben felhasznált, elfogyasztott a lakóközösség. Ahol megvalósult az „okos mérés” (Kossuth tér 6-7., Mátis K. u.12.), ott a felhasznált hőmennyiség elszámolása havonta megtörténik. A többi társasháznál a TERMOSTAR Kft. a fűtési szezon hónapjaiban a havi fizetendő hődíjak összegét az előző évi fogyasztás alapján – havonta azonos hőmennyiséget – számlázza ki a lakástulajdonosoknak. A havi számlázott összegek részfizetésként kezelendők.

A hőmennyiségmérőket minden hónapban, illetőleg a fűtési idény végén leolvassuk, és erről tájékoztatjuk a Közös Képviselőt. Mindezek után készül el az éves (téli) fűtési költség lakásonkénti megosztása, elszámolása. Az egyéni díjfizetőkkel, lakástulajdonosokkal való elszámolásra évente egy alkalommal – a fűtési idényt követően – kerül sor, kivéve a Kossuth tér 6-7., és a Mátis K. u. 12. szám alatti Társasház esetében.

A társasházi hőmennyiségmérőn mért – a lakóközösség által elfogyasztott – hő szétosztása az egyes lakásokra a felhasználói közösség döntése szerint fűtött légköbméter arányában, vagy/és a költségosztók adatai szerint történik. A költségosztók leolvasása a fűtési idény befejezését követően kezdődik. A leolvasás pontos időpontjáról – a társasházközösséggel kötött szerződés alapján – a költségosztó cég (TECHEM Kft., ISTA Magyarország Kft., CALORSYS Kft., KALOR-MED Kft., Gáti Hőtechnika Kft., MT Méréstechnika) tájékoztatja az érintetteket.

 









Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu







                                                                             

Közös Képviselői Hírek

2016. 10. 11.

Közös Képviselői Fórum
2016. szeptember 29.

teljes hír »

termostar

2016. 06. 16.

A megújuló hőforrás

teljes hír »

Közlemény

2015. 10. 29.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »

Közlemény

2014. 02. 01.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »