Tájékoztató - fűtésindítás

 
 
Tisztelt Fogyasztóink, Ügyfeleink!
 
 
 
A jelentős éjszakai lehűlésekre, valamint a társaságunkhoz érkezett lakossági kérésekre való tekintettel a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. 2020. október 1-jétől fokozatosan, a beérkezett igényeknek megfelelően, majd ezt követően október 5-étől valamennyi Fogyasztóra kiterjedően elindítja a távfűtést Kecskeméten. 
 
Társaságunk a jogszabályokban meghatározott határidőre elvégezte a szükséges karbantartásokat, így a rendszer szeptember 15-e óta készen állt arra, hogy ismét melegek lehessenek a radiátorok a távhős otthonokban. 
 
Bár az időjárás-előrejelzések szerint a szombati napra felmelegedés várható, vasárnap jelentős lehűlést okozó hideg front éri el hazánkat, ami szintén a fűtés elindítását indokolja. Társaságunk az idei esztendőben a koronavírus-járványra való tekintettel a megszokottnál is nagyobb elővigyázatossággal járt el a fűtésindítás időpontjának meghatározásában, hiszen tudjuk, hogy a kis gyermekes családok és idős emberek mellett a pandémiában érintett honfitársainknak is rendkívül fontos, hogy a hirtelen lehűlésre gyorsan reagálhasson a távhőrendszer, és szükség esetén melegek legyenek a radiátorok.

Mivel az általános fűtésindítás 2020. október 5-én, hétfőn lesz, kérjük Fogyasztóinkat, hogy a szolgáltatással kapcsolatos esetleges észrevételeiket ezt követően jelezzék a diszpecser@termostar.hu e-mail címen vagy a 76/48-18-18-as telefonszámon!

 
 FONTOS!
 
A TERMOSTAR Kft. hőközpontjaiban működő automatika a külső hőmérsékletnek megfelelően szabályozza, hogy milyen hőmennyiséget kell biztosítani a rendszerben. Ha visszatér a kellemes idő, ennek megfelelő lesz a fűtés. Ha tartós lesz a hideg, akkor ahhoz fog igazodni. Így biztosítható a lakásokban a megfelelő hőmérséklet, ugyanakkor a pénztárcakímélő szolgáltatás. 

 
Hogyan segíthetik a társasházak lakói a zökkenőmentes fűtésindítást?

- Amennyiben légtelenítésre van szükség, kérjük, biztosítsák a hőfogadó helyiségekbe, a hőközpontokba és a felső szinteken levő lakásokba való bejutást. A gördülékeny munkavégzés érdekében számítunk a Közös Képviselő és/vagy a Fűtési Megbízott közreműködésére.

- Kérjük, ellenőrizzék a radiátorszelepeket, hogy nyitva vannak-e. Ez szükséges ahhoz, hogy a fűtővíz minden radiátorba eljuthasson, és a légtelenítési munkákat el lehessen végezni.

- Azokban a lakásokban, ahol megtörtént a fűtéskorszerűsítés, a termosztatikus radiátorszelepeket ki kell nyitni. Így biztosítható, hogy a rendszerben lévő levegő távozhasson. Ha beindult a fűtés, a szelepeket az egyéni igényeknek megfelelően kell beállítani. 
 

Mi a teendő, ha a lakásban nem indult el a távfűtés?

Ha a radiátorok 10'C alatti külső hőmérsékletnél – nyitott radiátorszelepek mellett – nem melegszenek, kérjük, jelezzék a következő elérhetőségek egyikén:

E-mail cím:    diszpecser@termostar.hu
Honlap:          www.termostar.hu/hibabejelento
Tel.:                76/48-18-18

A gyors ügyintézés érdekében a bejelentéskor a következő adatok megadása szükséges: 

Fogyasztási hely azonosító (a távhőszámla felső részén található 6 jegyű szám)
bejelentő, lakástulajdonos neve, elérhetősége,
a lakás címe,
az észlelt hiba rövid leírása.

Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést?

- Fűtéskorszerűsített lakásban a lakók – a fűtés beindítása és a légtelenítés után – a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket.
- Ahol még nem történt meg a fűtéskorszerűsítés, illetve nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki tájékoztatást ad a lehetőségekről (más a lehetőség tömbhőközpont, ill. társasházi hőközpont esetén).

Fűtés indításkor – miután sokan egy időben telefonálnak – előfordulhat, hogy várni kell a hibafelvevők jelentkezésére, amelyért előre is szíves türelmüket kérjük!

Köszönjük együttműködésüket!

Kecskemét, 2020. október 1.





Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!


A KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. csapata fokozott elővigyázatosság mellett készült fel a 2020/2021. évi fűtési szezonra. Szeptember közepére minden készen állt arra, hogy ha az időjárás szükségessé teszi, elindulhasson Kecskeméten a távfűtés. A megfelelő szolgáltatás biztosítása érdekében nagyon fontos Fogyasztóink rendszerének hibamentes üzeme is.


Társaságunk – a vonatkozó törvényi előírásoknak megfelelően – szeptember 15-étől a következő év május 15-éig áll Fogyasztói rendelkezésére fűtési szolgáltatással (157/2005. (VIII.15.) Korm. rendelet). 

A jogszabályi előírásoknak és az eddigi gyakorlatnak megfelelően a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft. akkor indítja el a távfűtést Kecskeméten, ha a külső hőmérséklet napi középértéke nem haladja meg a +10 °C-ot, illetőleg három egymást követő napon a + 12 °C-ot. 

Továbbra is kiemelt célunk, hogy olyan megoldásokat kínáljunk Fogyasztóinknak, amelyek abban az esetben is biztonságot jelentenek a fűtésindítás és a teljes fűtési szezon alatt, ha a koronavírus-járvány második hulláma miatt korlátozások lépnének életbe.


FŰTÉSINDÍTÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK

a) Annak érdekében, hogy szükség esetén elvégezhető legyen a légtelenítés, kérjük Fogyasztóinkat, hogy biztosítsák a bejutást azokba a lakásokba, ahol légtelenítő berendezések vannak. A Fűtési megbízottak/Közös Képviselők tegyék lehetővé a bejutást a hőfogadó helyiségekbe és a hőközpontokba. Ha a radiátoron található légtelenítő, Ön is elvégezheti vagy független szakszerelővel is elvégeztetheti a radiátor légtelenítését.

b) Mi a teendő, ha a fűtésindítást követően egy-egy lakó nem igényli a fűtést? 
- Ahol a fűtés korszerűsítése már megtörtént, a lakók – a fűtés beindítása és a légtelenítés után – a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket. 
- Ahol a fűtés korszerűsítése még nem történt meg, illetőleg nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselő tud tájékoztatást adni. 

A HELYISÉG HŐMÉRSÉKLETÉNEK BEÁLLÍTÁSA

A kívánt hőmérséklet a termofej megfelelő helyzetbe történő fordításával állítható be. A termofej zárásával alacsonyabb, míg a nyitásával magasabb hőmérséklet állítható be. Egy adott termofej álláshoz tartozó hőmérséklet az állítást követő 1-2 óra elteltével a helyiség hőmérsékletének mérésével határozható meg. Ha a radiátort hidegnek érezzük, de a helyiség hőmérséklete a beállított értéken van, a termoszelep megfelelően működik.

FONTOS!
A fűtés állapotáról ne a radiátor, hanem a szoba hőmérsékletének ellenőrzésével bizonyosodjunk meg, és ennek megfelelően korrigáljuk.

TERMOSZTATIKUS RADIÁTORSZELEP MŰKÖDÉSE a fűtéskorszerűsített lakásokban
A rendszer működése során a szelepen lévő termofej (szabályozó) addig engedi a fűtővizet a fűtőtestbe, amíg a helyiség hőmérséklete el nem éri a termofej beállításának megfelelő értéket.
Ezt követően automatikusan zárja a fűtővíz útját. Amennyiben ugyanezen állásban a szoba levegőjének hőmérséklete a beállított érték alá csökken, a szelep újra nyit és a radiátor felmelegszik.



FŰTÉSI HŐDÍJ RÉSZFIZETÉSEK MEGHATÁROZÁSA

A 2020/2021. évi fűtési idényben a számlázandó fűtési hődíj részfizetés a 2019/2020. évi fűtési idény tényleges hőfogyasztását alapul véve került meghatározásra. A hődíj részfizetés módosítására kizárólag a 2020. október havi számla kézhezvételét követően, 2020. november hónaptól van lehetőség. Ha módosítani szeretné a fűtési hődíj részfizetés összegét, erre a következő módon van lehetősége: az ugyfelszolgalat@termostar.hu címre küldött e-mailben, postai levélben vagy ügyfélszolgálatunkon személyesen. (Cím: Kecskemét, Akadémia krt. 4.)
A 2020. október havi számla félhavi fűtési hődíjelőleget tartalmaz.

VÁLTSON E-SZÁMLÁRA! OKTÓBER VÉGÉIG 1.000.-FT KEDVEZMÉNY JÁR ÉRTE!

2020. október 31. napjával véget ér a TERMOSTAR Kft. E-számla akciója. Érdemes tehát igyekezni, hiszen akik október 31-éig regisztrálnak E-számla szolgáltatásunkra, azoknak 1.000.-Ft kedvezményt jóváírunk számlájukon.



FELHÍVÁS A BANKI UTALÁSSAL TÖRTÉNŐ SZÁMLA KIEGYENLÍTÉS AZONOSÍTÁSÁHOZ

Kérjük, banki utalással történő számlabefizetéskor a Közlemény rovatban minden esetben tüntessék fel a felhasználó nevét, utalandó számla sorszámát, valamint a felhasználó azonosító számát, amely a számla jobb oldalán található, a bekeretezett résznél. Az azonosító szám T betűvel kezdődik, amelyet 5 számjegy követ.

KÉNYELMES MEGOLDÁS: KÉRJE TÚLFIZETÉSÉNEK ÁTVEZETÉSÉT! 

Ha az elszámolásokból folyószámláján túlfizetés jelentkezik, az elszámolásokat (melegvíz, fűtési hődíj) követően, kérésére az összeget beszámítjuk a következő időszakra. Önnek nincs más dolga, mint kitölteni és visszajuttatni Társaságunkhoz a megküldött Nyilatkozatot, amelyet a számlalevéllel együtt, több ütemben postázunk Fogyasztóink részére. A gyorsabb ügyintézés érdekében a nyilatkozat a nyomtatványok letöltése menü pontból elérhető, nyomtatható, és online visszaküldhető az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címre. 


Azok a Fogyasztóink, akik 2020. december 31-ig kitöltve, aláírva visszaküldik

Társaságunkhoz a nyilatkozatot, sorsoláson vesznek részt. 

10 szerencsés Fogyasztónkat 10.000 forint értékű ajándékkal jutalmazunk! 



VÁRJUK ÉRTÉKES VÉLEMÉNYÉT! - ÜGYFÉL-ELÉGEDETTSÉG FELMÉRÉS

Kérjük, segítse munkánkat értékes véleményével! 


hogy az Ön véleményét is figyelembe vehessük munkánk és további fejlesztéseink során!
Köszönjük megtisztelő bizalmát! 


ÜGYFÉLSZOLGÁLAT NYITVATARTÁSÁNAK VÁLTOZÁSA


2020. október 19-én (hétfőn) 8:00-20:00 óráig

október 22-én (csütörtökön) 8:00-12:00 óráig tart NYITVA.

2020. október 23-án (pénteken) ügyfélszolgálatunk és pénztárunk ZÁRVA tart.

A többi napon változatlanul, a megszokott időben működik ügyfélszolgálatunk!

Ügyfélszolgálatunk személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére. Kérjük, hogy a személyes megkeresés helyett részesítsék előnyben a telefonos és elektronikus ügyintézést! Őrizzük meg együtt Fogyasztóink és Munkatársaink egészségét, valamint szolgáltatásunk biztonságát!




 

ÜLTESS FÁT! TEGYÜK ZÖLDEBBÉ KECSKEMÉTET!

TERMOSTAR LAKOSSÁGI FÁSÍTÁSI PROGRAM

 

A KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. 2020. októberében ünnepli alapításának 25. évfordulóját. A jeles eseményt Társaságunk történetének legjelentősebb lakossági akciójával szeretnénk egész Kecskemét számára ünneppé tenni.

 

Az ’Ültess fát! Tegyük zöldebbé Kecskemétet!’ Lakossági Fásítási Program keretében a TERMOSTAR Kecskemét város vezetésével egyeztetve – egyúttal Kecskemét alapításának 651. évfordulójáról is megemlékezve - összesen 651 facsemetét adományoz magánszemélyeknek, civil szervezeteknek és intézményeknek, akik vállalják, hogy elültetik és a következő években, évtizedekben gondját viselik a növényeknek, így téve még zöldebbé Kecskemétet.

 

A részletekhez kattintson a logóra!


 

 

 2020. évi  Ügyfél-elégedettségi felmérés

a kecskeméti távhőszolgáltatásról

 


 

Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!


Válasszák Önök is az ügyintézés legbiztonságosabb módját! A személyes megkeresés helyett részesítsék előnyben a telefonos és elektronikus ügyintézést! Őrizzük meg együtt Fogyasztóink és Munkatársaink egészségét, valamint szolgáltatásunk biztonságát!

 



1000 FT JÓVÁÍRÁSÁVAL KÖSZÖNJÜK MEG, HA E-SZÁMLÁRA VÁLT!

Azoknak a Fogyasztóinknak, akik e-számlára váltanak és az év végéig hátralék nélkül, pontosan rendezik befizetéseiket, megduplázzuk a kedvezményt! Így összesen 2000 Ft kerül jóváírásra számlájukon.

A különleges akcióban részt vesznek jelenlegi e-számlás és egyéb módon befizetést teljesítő ügyfeleink is. Ha év végéig pontosan teljesítik befizetéseiket, 1000 Ft-ot jóváírunk számlájukon!  

Fontos! Az e-számlához csekk (készpénz átutalási megbízás) nem mellékelhető. Az e-számlák befizetésére ügyfeleinknek a következő lehetőségek állnak rendelkezésre:
• csoportos beszedésre felhatalmazás a folyószámlát vezető pénzintézetnek,
• SimplePay online bankkártyás fizetés,
• egyedi banki átutalás,
• ügyfélszolgálaton történő pénztári befizetés.


         

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. június 2-tól ügyfélszolgálatunk és pénztárunk a megszokott nyitvatartási időpontokban fogadja fogyasztóinkat.

 

Kérjük, hogy szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyeik intézésénél a személyes megkeresés helyett a telefonos és az elektronikus úton történő ügyintézést részesítsék előnyben.

 

 

1. Személyes ügyintézés során a várakozásra, belépésre, ügyintézésre vonatkozó szabályok:

 

- Várakozás az ügyféltéren kívül, egymástól minimum 1,5 méteres távolságban történhet.

 

- Beteg, lázas, köhögő állapotban az ügyféltérbe a belépés szigorúan tilos!

 

- Az ügyféltérbe belépni kizárólag a szájat és az orrot takaró maszkban, vagy azt helyettesítő védőeszközben lehet. Kérjük, hogy belépés előtt használják a kihelyezett kézfertőtlenítőt!

 

- Ügyintézésre egyszerre az ügyféltérbe egy Fogyasztó léphet be ügyintézőnként (kivéve a segítőre szorulók, ill. tulajdonosváltozás bejelentésekor a régi és új tulajdonos együttesen).

 

- Befizetés teljesítése céljából a pénztárban egy Fogyasztó tartózkodhat.

 

Időpontfoglalás az Ügyfélszolgálatra: www.termostar.hu vagy 76/44-80-10-es telefon.

 

A TERMOSTAR Kft. továbbra is kiemelten fontosnak tartja a biztonságos ellátást. Ezért az üzembiztonság fenntartását szolgáló munkákon kívül kizárólag olyan külső munkavégzéseket vállal, amelyek lakhatást akadályozó problémát szüntetnek meg. (Pl. radiátor lyukadás, csőtörés, nincs melegvíz). Megrendelésre elvégezzük a rendszer ürítését-töltését.

 

FONTOS! Felhívjuk Fogyasztóink figyelmét, hogy abban az esetben, ha a távhőszolgáltatóra hivatkozva, a felsoroltaktól eltérő munka miatt szeretne valaki bejutni a lakásba (pl. használati melegvíz-mérő csere, légtelenítés, költségosztó leolvasása stb.) minden esetben kérjék el az illető sorszámozott, fényképes TERMOSTAR-igazolványát (kitűzőjét) és megbízólevelét. A fényképes kitűzőn található 76/50-40-40 telefonszámon ellenőrizhetik, hogy a személy a TERMOSTAR Kft. megbízásából végez-e munkát.

 


 

 

Bővíti csapatát a TERMOSTAR Kft.

 

 

 

Stabil munkahelyet és biztos jövedelmet nyújtó állásajánlatokkal várja a TERMOSTAR Kft. mindazokat, akik hosszú távú megoldást keresnek!

 

Társaságunk eddigi történetének legjelentősebb fejlesztésének megvalósítása előtt áll. A kiemelt beruházás zöldebbé teszi városunkat, és éppen akkor ad lehetőséget csapatunk bővítésére, amikor a legnagyobb szükség van munkahelyekre.

 

Ha Ön biztos munkát keres, várjuk jelentkezését a következő munkakörökbe:

 

- Víz-, gáz-, fűtésszerelő,

 

- Kazángépész-fűtő,

 

 

A járványveszély miatt sokan kerültek nehéz helyzetbe. Ezért a TERMOSTAR Kft. a kazángépész-fűtő munkakör esetén azoknak a jelentkezését is várja, akik nem rendelkeznek a munkakör betöltéséhez szükséges végzettséggel. A felvételt nyert jelentkezők munka mellett, teljes fizetéssel sajátíthatják el a szükséges ismereteket.

 

 

 


 
 

 

 







Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.
 
 
Az ügyintézéshez kérjük, minden esetben készítse elő a felhasználó azonosító számot (amely a távhőszámla jobb oldalán lévő fehér bekeretezett rész első sorában található T betű és az azt követő 5 számjegy).
 




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu




Ültess fát!

2020. 08. 13.

Tegyük zöldebbé Kecskemétet

teljes hír »

Házon belül Termorzsival

2020. 05. 27.

Pályaművek megtekintése

teljes hír »

Váltson E-számlára!

2020. 04. 07.

 
Válassza a legbiztonságosabb számlabefizetési módot
 

teljes hír »