Ezt az évszakot tekinthetjük egy átmenetnek is a meleg és a hideg között, az időjárás fokozatosan fordul egyre hidegebbre, szelesebbre és csapadékosabbra.

Az időjárási előrejelzések és a több éves fogyasztói igények ismeretében a TERMOSTAR Kft.

2019. szeptember 20-án elindította a távfűtést.

Társaságunk – a vonatkozó törvényi előírásoknak megfelelően – szeptember 15-étől a következő év május 15-éig áll Fogyasztói rendelkezésére fűtési szolgáltatással (157/2005. (VIII.15.) Korm. rendelet). A TERMOSTAR Kft. szakemberei a fűtési szezon kezdetére a magas színvonalú szolgáltatás érdekében elvégezték a tervezett karbantartási munkákat.
 
A jogszabályi előírásoknak és az eddigi gyakorlatnak megfelelően a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft. akkor indítja el a távfűtést Kecskeméten, ha a külső hőmérséklet napi középértéke nem haladja meg a +10 °C-ot, illetőleg a három egymást követő napon a + 12 °C-ot. 
 

1. Az előző évhez hasonlóan a 2019/2020. évi fűtési idényben a számlázandó fűtési hődíj-részfizetés az előző két évi hőfogyasztásokat alapul véve került meghatározásra.

A 2019. október havi számla félhavi fűtési hődíjelőleget tartalmaz.

Kivéve: a Kossuth tér 6-7., Mátis Kálmán u.12. sz., Szabadság tér 1/A. sz. alatti társasházakat, ahol a fűtés- és használati melegvíz mérők adatainak kiolvasása, valamint a Március 15. utca 76-82. társasházakban a fűtés fogyasztás elszámolása havonta – a tényleges fogyasztás alapján – történik.

A hődíj részfizetés módosítására kizárólag a 2019. október havi számla kézhezvételét követően, 2019. november hónaptól van lehetőség!

A hődíjelőleg számításánál szereplő érték (GJ/hó) módosítható: levélben, e-mailben az ugyfelszolgalat@termostar.hu címen, és személyesen az ügyfélszolgálaton (Akadémia krt. 4.).
 
Telefonon nincs mód a havi hődíjelőleg megváltoztatására.


2. Rezsiutalvány felhasználhatósága: a Kormány a 202/2019.(VIII. 23.) számú rendelete alapján a nyugellátásban és egyes más ellátásban részesülők, a részükre juttatott rezsiutalványt a földgáz-szolgáltatásért, illetve villamosenergia-szolgáltatásért fizetendő díj kiegyenlítésére használhatják fel. 
 
A távhőszolgáltatók, így a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft. nem jogosult a rezsiutalvány elfogadására. 

 
3. Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2019. október 23-án szerdán és 2019. november 1-jén pénteken pénztárunk és ügyfélszolgálatunk zárva tart.


4. Kíváncsiak vagyunk a véleményére! 

Kérjük, ha ügyfélszolgálatunkon jár, szánjon rá néhány percet, és értékelje a TERMOSTAR-csapatának munkáját! Erre a célra két tabletet helyeztünk ki az ügyfélszolgálaton, amelyek segítségével egyszerűen és gyorsan megoszthatja velünk véleményét. Kérjük, tiszteljen meg bennünket bizalmával, és segítse munkánkat értékes észrevételeivel, hiszen tapasztalatai nagyon fontosak számunkra! Köszönjük!

 
5. Termosztatikus radiátorszelep működése fűtéskorszerűsített lakásokban
 
A rendszer működése során a szelepen lévő termofej (szabályozó) addig engedi a fűtővizet a fűtőtestbe, amíg a helyiség hőmérséklete el nem éri a termofej beállításának megfelelő értéket. Ezt követően automatikusan zárja a fűtővíz útját. Amennyiben ugyanezen állásban a szoba levegőjének hőmérséklete a beállított érték alá csökken, a szelep újra nyit és a radiátor felmelegszik.


6. A helyiség hőmérsékletének beállítása

A kívánt hőmérséklet a termofej megfelelő helyzetbe történő fordításával állítható be. A termofej zárásával alacsonyabb, míg a nyitásával magasabb hőmérséklet állítható be. Egy adott termofej álláshoz tartozó hőmérséklet az állítást követő 1-2 óra elteltével a helyiség hőmérsékletének mérésével határozható meg. A hőmérséklet igény szerint a termofej fordításával korrigálható. Ha a radiátort hidegnek érezzük, de a helyiség hőmérséklete a beállított értéken van, nem kell aggódnunk, a termoszelep megfelelően működik.

A fűtés állapotáról soha ne a radiátor hőmérsékletének ellenőrzésével bizonyosodjunk meg. A helyiség hőmérsékletét minden esetben szobai hőmérővel ellenőrizzük és annak megfelelően szabályozzuk a kívánt hőmérsékletet.
 
 
 

 
 
Körlevél a fűtés indításával kapcsolatban
 

Tisztelt Fogyasztóink!
 
Tisztelt Közös Képviselő Asszony/Úr!
 


 
Az időjárás előrejelzésekre, valamint a jelentős éjszakai lehűlésekre való tekintettel a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. 

2019. szeptember 20-án elindította a távfűtést Kecskeméten.

Társaságunk a jogszabályokban meghatározott határidőre, szeptember 15-ére befejezte a magas színvonalú szolgáltatás érdekében elvégzett karbantartásokat, s azóta folyamatosan készen állt arra, hogy szükség esetén ismét melegek lehessenek a radiátorok a távfűtéses otthonokban. Kecskeméten közel 12 ezer háztartásban, illetve a távhőhálózathoz tartozó intézményben kezdődött meg a fűtés.

Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a hőközpontokban működő automatika a külső hőmérsékletnek megfelelően szabályozza, hogy milyen hőmennyiséget kell biztosítani a rendszerben. Ha átmenetinek bizonyul a lehűlés, és visszatér a kellemes őszi időjárás, ennek megfelelő lesz a fűtés. Ha viszont tartós lesz a hideg, akkor ahhoz fog alkalmazkodni a fűtés. Így biztosítható, hogy megfelelő hőmérséklet legyen a lakásokban, ugyanakkor hatékony, pénztárcakímélő szolgáltatást nyújthassunk Fogyasztóinknak. 

FONTOS!
Azokban a lakásokban, ahol megtörtént a fűtéskorszerűsítés, a termosztatikus radiátorszelepeket ki kell nyitni. Így biztosítható, hogy a rendszerben lévő levegő távozhasson. Ha beindult a fűtés, a szelepeket az egyéni igényeknek megfelelően kell beállítani. 


A zökkenőmentes fűtésindítás érdekében az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket, és kérjük további segítségüket, együttműködésüket:

1. Kérjük, hogy mielőbb jelezzék a hibabejelentő telefonunkon (76/48-18-18), ha a fűtési rendszer még le lenne ürítve, így kollégáink – díjfizetés ellenében – gondoskodni tudnak a rendszer fűtővízzel való feltöltéséről!

2. A légtelenítési munkák gyors elvégzésének feltétele, hogy biztosítsák a hőfogadó helyiségekbe, a hőközpontokba és a felső szinteken levő lakásokba való bejutást.
3. Kérjük, ne engedélyezzenek most már olyan munkákat, amelyek miatt a vizet le kell engedni a rendszerből! Ez ugyanis veszélyezteti a zökkenőmentes fűtésindítást.


Hogyan segíthetik a társasház lakói a fűtés zökkenőmentes indulását?

• Kérjük, ellenőrizzék a radiátorszelepeket, hogy azok nyitva vannak-e.
Ez szükséges ahhoz, hogy a fűtővíz minden radiátorba eljuthasson, és a légtelenítési munkákat kollégáink el tudják végezni.
• Kérjük, biztosítsák a bejutást a felső szinteken levő lakásokba a légtelenítési munkák gyors elvégzése céljából.

Fűtés indításkor – miután sokan egy időben telefonálnak – előfordulhat, hogy várni kell a hibafelvevők jelentkezésére, amelyért előre is szíves türelmüket kérjük!

Köszönjük együttműködésüket, és magas szakmai színvonalon végzett munkájukat! 
 
 
 

 
 

 







Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.
 
 
Az ügyintézéshez kérjük, minden esetben készítse elő a felhasználó azonosító számot (amely a távhőszámla jobb oldalán lévő fehér bekeretezett rész első sorában található T betű és az azt követő 5 számjegy).
 




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu