Átmeneti szolgáltatási szünet
 
egyes belvárosi utcákban
 

A TERMOSTAR Kft. tájékoztatja Tisztelt Fogyasztóit, hogy a belváros füstmentesítését támogató fejlesztés keretében tovább folytatódik a távhőrendszer bővítése Kecskeméten. Az elkövetkező napokban olyan kivitelezési munkálatokra kerül sor, amelyek biztonságos elvégzése – az előzetes tervek szerint az idei esztendőben utoljára – a szolgáltatás átmeneti szüneteltetésével jár.
 
 
Ezért 2018. október 18-án 7.00 órától 24.00 óráig
 
a melegvíz- és fűtési szolgáltatás szünetel a következő épületekben:
 

- Arany János utca 4-8-10., 
- Széchenyi tér 14., 
- Hornyik János krt. 2.,
- Lordok társasház,
- Bács-Kiskun Megyei Katona József Könyvtár, 
- SZTK,
- Ifjúsági Otthon,
- Aranyhomok Business Wellness Hotel.

 
Amennyiben a munkát előbb sikerül befejezni, a szolgáltatást a lehető leghamarabb újraindítjuk.
 
 
A TERMOSTAR Kft. azzal a meggyőződéssel kéri valamennyi érintett szíves türelmét és megértését, hogy városunk egész közösségét szolgáló beruházásról van szó!

 

 


 

 

 

Tisztelt Fogyasztóink!


Ősz van. Ezt az évszakot tekinthetjük egy átmenetnek is a meleg és a hideg között, az időjárás fokozatosan fordul egyre hidegebbre, szelesebbre és csapadékosabbra.

Az időjárási előrejelzések és a több éves fogyasztói igények ismeretében a TERMOSTAR Kft.

2018. szeptember 26-án elindította a távfűtést.


1. Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést?

• Ahol a fűtés korszerűsítése már megtörtént, ott a lakók a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket a fűtés beindítása után.
• Ahol a fűtés korszerűsítése még nem történt meg, illetőleg nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki tájékoztatást ad a lehetőségekről.


2. Hogyan történik a fűtési hődíj előleg számlázása a 2018/2019. évi fűtési idényre?

• A várható hőfelhasználás megállapítására elemeztük az előző évek havi, fűtött időszakainak átlaghőmérsékletét. Az előző évhez hasonlóan a 2018/2019. évi fűtési idényben a számlázandó fűtési hődíj-részfizetés az előző két évi hőfogyasztásokat alapul véve került meghatározásra. Felosztása a 2017/2018. évi fűtési idény tényleges társasházi és azon belül a lakásonkénti hőfogyasztások arányában történik.


• A 2018. október havi számla félhavi fűtési hődíjelőleget tartalmaz.

Kivéve: a Kossuth tér 6-7. és a Mátis Kálmán u.12. sz. alatti társasházakat, ahol a mérők adatainak kiolvasása, valamint a fűtés és a használati
melegvíz, a Március 15. utca 76-82. társasházakban a fűtés fogyasztás elszámolása havonta – a tényleges fogyasztás alapján – történik.

• A hődíj részfizetés módosítására kizárólag a 2018. október havi számla kézhezvételét követően, 2018. november hónaptól van lehetőség!

• A hődíjelőleg számításánál szereplő érték (GJ/hó) módosítható:
      - levélben
      - e-mailben az ugyfelszolgalat@termostar.hu címen
      - személyesen az ügyfélszolgálaton (Akadémia krt. 4.). 
  Telefonon nincs mód a havi hődíjelőleg megváltoztatására. 


3. Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2018. október 13-án, 2018. október 22-én és 2018. október 23-án pénztárunk és ügyfélszolgálatunk zárva tart.




Termosztatikus radiátorszelep működése fűtéskorszerűsített lakásokban


A rendszer működése során a szelepen lévő termofej (szabályozó) addig engedi a fűtővizet a fűtőtestbe, amíg a helyiség hőmérséklete el nem éri a termofej beállításának megfelelő értéket.

Ezt követően automatikusan zárja a fűtővíz útját. Amennyiben ugyanezen állásban a szoba levegőjének hőmérséklete a beállított érték alá csökken, a szelep újra nyit és a radiátor felmelegszik.


A helyiség hőmérsékletének beállítása

A kívánt hőmérséklet a termofej megfelelő helyzetbe történő fordításával állítható be. A termofej zárásával alacsonyabb, míg a nyitásával magasabb hőmérséklet állítható be. Egy adott termofej álláshoz tartozó hőmérséklet az állítást követő 1-2 óra elteltével a helyiség hőmérsékletének mérésével határozható meg. A hőmérséklet igény szerint a termofej fordításával korrigálható. Ha a radiátort hidegnek érezzük, de a helyiség hőmérséklete a beállított értéken van, nem kell aggódnunk, a termoszelep megfelelően működik.


Miért hűl ki a radiátor?

A termosztatikus szelepek működésük során folyamatos szabályozást végeznek. Amikor a helyiség hőmérséklete eléri az előre beállított értéket a radiátor kihűl.
Ez az állapot addig tart, amíg a helyiség hőmérséklete a beállított hőfok alá nem esik. Amint ez bekövetkezik, a szelep újra nyitni kezd és a radiátor felmelegszik. Ha úgy érezzük, hogy nem megfelelő a helyiség hőmérséklete, állítsuk magasabb értékre a szelepet.

A fűtés állapotáról soha ne a radiátor hőmérsékletének ellenőrzésével bizonyosodjunk meg. A helyiség hőmérsékletét minden esetben szobai hőmérővel ellenőrizzük és annak megfelelően szabályozzuk a kívánt hőmérsékletet.


 

 









Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.
 
 
Az ügyintézéshez kérjük, minden esetben készítse elő a felhasználó azonosító számot (amely a távhőszámla jobb oldalán lévő fehér bekeretezett rész első sorában található T betű és az azt követő 5 számjegy).
 




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu




A legjobb munkahely

2012. 10. 17.

A legjobbak között a

KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft.

teljes hír »

Közérdekű tájékoztató

2012. 09. 10.

Ügyfélszolgálati időpont egyeztetés

teljes hír »