„Áldott szép pünkösdnek gyönyörű ideje,
Mindent egészséggel látogató ege,
Hosszú úton járókat könnyebbítő szele!
Te nyitod meg rózsákat illatozásra.         
      Néma fülemile torkát kiáltásra,                     
Fákot is te öltöztetsz sokszínű ruhákba.”
(Balassi Bálint)
 

 
 
Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!


Fontosnak tartjuk, hogy az aktuális információkról ezúttal is időben tájékoztassuk Önöket, és felhívjuk figyelmüket a fűtési költségmegosztó leolvasás fontosságára.
 

A kedvező időjárásra tekintettel 2018. április 16-án leállítottuk a távfűtést Kecskeméten. 
 

 A Szolgáltató szakemberei május 15-éig rendelkezésre állnak, hogy a hőmérséklet kedvezőtlenné válása esetén a fűtést elindítsák. A távhőszolgáltatásról szóló törvény (2005. évi XVIII. sz.) végrehajtási rendelete szerint ugyanis a fűtési időszak az év szeptember 15. napja és a következő év május 15. napja közötti időszak. 
 

- A fűtési hődíj elszámolás – évente egy alkalommal – a fűtési idény végén történik meg lakásonként a lakástulajdonosokkal, az egyéni díjfizetőkkel. 
Kivéve: a Kossuth tér 6-7., a Mátis K.u.12.sz. és a Március 15. u. 76-78., 80-82. sz. alatti társasházakat, ahol a fűtés és a használati melegvíz fogyasztás elszámolása havonta történik.
 

- A fűtéskorszerűsített lakásokban elkezdődött a költségmegosztó készülékek és – ezzel egyidejűleg – a melegvíz-mérők leolvasása.

A leolvasások időpontjairól a lépcsőházakban elhelyezett hirdetményekből, a postaládákban hagyott értesítőkből, továbbá a Közös Képviselőtől tájékozódhatnak Tisztelt Fogyasztóink. 
 

Kérjük a lakások tulajdonosait (bérlőit), hogy biztosítsák a helyiségekbe való bejutást, illetőleg a radiátorokhoz és a melegvíz-mérőkhöz való hozzáférést!

 
A pótleolvasások időpontjairól névre szóló külön értesítést kapnak azon lakók, akik a leolvasáskor nem tudnak otthon tartózkodni, vagy nem tudják biztosítani a lakásba való bejutást. A pótleolvasás meghiúsulása esetén a leolvasók jegyzőkönyvet vesznek fel.


- Milyen következménnyel jár, ha nem sikerül leolvasni a költségosztó készüléket?

Azoknál a Fogyasztóinknál, ahol a pótleolvasás alkalmával sem lehetséges a készülékek adatainak kiolvasása, ott – jogszabály alapján – a költségosztást végző cég 2,5-szeres szorzóval határozza meg a fűtési költséget 
(a társasház átlagos, fajlagos fűtési hőfelhasználásának a 2,5-szerese és a lakás fűtött légtérfogatának szorzatából számított hőmennyiség figyelembevételével)! 

(Jogszabályi hivatkozás: a 2,5-szeres hődíj számlázását a Távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásról szóló 157/2005. (VIII.15.) számú kormányrendelet 17/E. § (3) bekezdése írja elő.)


A rádiós leolvasású, elektronikus költségmegosztók leolvasásához nem szükséges a lakásba történő bejutás.

A költségosztó készülékek leolvasását és a fűtési költség megosztását a lakóközösség által megbízott költségosztó cég végzi. 

 
- Biztonságuk érdekében a következőkre hívjuk fel a figyelmüket:

Kérjük Ügyfeleinket, hogy ha a hőszolgáltatóra hivatkozva mérőleolvasási, ellenőrzési célzattal csönget be bárki a lakásba, a személyazonosításhoz kérjék a sorszámozott, fényképes igazolványokat (a kitűzőt) és a megbízólevelet!
A fényképes kitűzőn található 76/50-40-40 telefonszámon ellenőrizhetik, hogy a személy a TERMOSTAR Kft., illetőleg a költségmegosztást végző cég megbízásából végez-e munkát.
 

Tájékoztatjuk Tisztelt Fogyasztóinkat, hogy a melegvíz-mérő és a fűtési költségmegosztó állásokat írásban, e-mailben, telefonon, személyesen nem áll módunkban elfogadni!  


- A fűtés és a melegvíz-fogyasztás éves elszámolásáról külön számla készül az ide vonatkozó jogszabály alapján. 
A fűtéskorszerűsített lakások fűtési hődíj elszámolásairól –  a költségosztó cégtől és a közös képviselőtől kapott adatok beérkezése és feldolgozása után – tudjuk az elszámoló számlát elkészíteni.


- Április havi számlánk mellett a borítékban – évtizedes hagyományainkhoz híven – megküldtük az Ügyfél-elégedettség felmérésre szolgáló kérdőívünket. 

Számunkra fontos az Önök véleménye!
A kitöltött kérdőívet névvel és címmel ellátva, 2018. május 31-én, éjfélig kérjük, hogy juttassák el társaságunk címére (6000 Kecskemét, Akadémia krt. 4.), illetőleg dobják be a cég főbejárata mellett elhelyezett postaládába! 
 
 
 
 
Konkrét észrevételüket az ugyfelszolgalat@termostar.hu címre várjuk. A kérdőívet kitöltők között ajándékot sorsolunk ki.


 
- Aktuális álláshirdetéseink - könyvelő, műszerész-villanyszerelő, fűtésszerelő, kazánfűtő, a főmérnök és a műszaki középvezetők munkájának támogatását végző szakember 
 
 
 
 
 


Települési támogatás - Adósságcsökkentő támogatás igénylése



Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala


 

Hatósági Iroda

 


 

Szociálpolitikai Osztály

Szociális Ellátások Csoport


6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.


Tel.: 76/512-234   Fax: 76/512-288


e-mail:  szocialis@kecskemet.hu



Ügyfélfogadás helye:           6000 Kecskemét, Rákóczi út 3.


Ügyfélfogadási idő:              hétfő – szerda:      7.45 – 12.00   és 13.00 – 16.00

                                              csütörtök:              13.00 – 18.00

                                              péntek:                   7.45 – 13.30










Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu




Nincs hír feltöltve az adott hírcsoportba