Tisztelt Fogyasztóink!






Június 21:  a csillagászati nyár kezdete. 

A meleg nyári napokra nemcsak a pihenést, a kikapcsolódást tervezzük, hanem leginkább ekkorra időzítjük lakásunk felújítását is.

Fűtési rendszerének javítását
ne hagyja őszre!

A radiátor cserék feltételei

1. A Közös Képviselő hozzájáruló nyilatkozatának beszerzése és annak eljuttatása a TERMOSTAR Kft-hez 
(a társasház fűtési rendszere közös tulajdonban van).

2. Kapcsolatfelvétel a TERMOSTAR Kft-vel
- A Közös Képviselői hozzájáruló nyilatkozat birtokában, időpont egyeztetés céljából kérjük, vegye fel a kapcsolatot a TERMOSTAR Kft-vel 
telefonon: 76/48-18-18 számon, e-mailben: diszpecser@termostar.hu vagy személyesen az Akadémia krt. 4. sz. alatti ügyfélszolgálaton!
- A szerelés miatt a rendszerben lévő fűtővizet le kell üríteni, majd vissza kell tölteni. E munkát kizárólag a TERMOSTAR Kft. szakemberei végezhetik el. (Díja: fűtővíz ürítés-töltés: 6 000 Ft + kiszállási díj: 2 000 Ft). Ha az egymás feletti lakók egy időben többen megrendelik ezt a munkát, akkor a 8 000 Ft arányosan elosztódik közöttük.
- A radiátorcserét a fűtési idény kezdetéig, szeptember 15-éig be kell fejezni, hogy a fűtésindítási előkészületeket a TERMOSTAR Kft. el tudja végezni!

3. Kapcsolatfelvétel a „költségmegosztós” céggel, a radiátorcsere végeztével
- Azokban az épületekben, ahol a radiátorokra költségmegosztó van felszerelve, a lakó kötelessége bejelenteni a radiátor cseréjét a költségmegosztós cégnek, akik elvégzik az adatok leolvasását, a költségmegosztók le- és felszerelését a radiátorokra. 
- A munka megrendelésének módját és a szerelési költségeket a költségmegosztókat forgalmazó cég határozza meg (elérhetőségeik a TERMOSTAR Kft. honlapján is megtalálhatók).

4. A kivitelező kiválasztása
- Radiátorcserével a TERMOSTAR Kft-t, vagy független, más szerelőt is megbízhat. Ebben az esetben is a fűtővíz leürítését és a víz feltöltését kizárólag a TERMOSTAR Kft. szakemberei végezhetik el.
- Az új radiátor beszerzése a lakó feladata és költsége.

5. Az új radiátorok műszaki paraméterei:
- elvárt üzemi nyomása minimum 6 bar,  
- radiátor magassága jellemzően 500 mm – 600 mm,
- az új radiátor a régivel azonos anyagú (Széchenyi- és Árpádvárosban húzott alumínium radiátorok – nem öntvény –, a nem házgyári épületekben acéllemez radiátorok beépítését javasoljuk), a régivel azonos kötéstávolságú és azonos teljesítményű legyen,
- radiátorokat a TERMOSTAR Kft. nem forgalmaz, beszerzése szakboltban lehetséges.


A radiátor cserék díjai a TERMOSTAR Kft-nél (bruttó, áfá-val együtt), melyeket az elvégzett munkák után a helyszínen, számla alapján készpénzben kell rendezni:
- fűtővíz leengedése, majd visszatöltése a rendszerbe:6000 Ft
- kiszállási díj:2000 Ft
- óradíj (radiátor le- és felszerelés):3500 Ft/óra
- egyéb anyag költségek (pl. elzáró golyóscsap, stb.) szükség szerint, anyagár lista alapján.


Közös Képviselők figyelmébe ajánljuk az automata légtelenítő szelep beépítését!

Több társasházból is jelezték, hogy a melegvíz nem azonnal jön a csap megnyitása után. Ez általában amiatt van, hogy a hideg- és melegvíz rendszer meghibásodása utáni javításokat követően légdugók keletkezhetnek a rendszerben, amelyeket mielőbb meg kell szüntetni. A probléma megoldására van műszaki lehetőség, a használati melegvíz rendszer átalakításával. 

Cél: a cirkulációs rendszer tökéletes működése, hogy ezáltal a melegvízcsap megnyitása után a lehető leghamarabb megjelenjen a melegvíz. 
A nyár folyamán az átalakítások elvégezhetők. A megrendelések beérkezése után, a helyszíni szemle alapján meghatározható a legkedvezőbb műszaki megoldás és a szerelési költség. A részletekről érdeklődni lehet a műszaki ügyfélszolgálatunkon a 76/48-18-18 telefonszámon, vagy a diszpecser@termostar.hu e-mail címen.

Megrendelését kérjük írásban juttassa el hozzánk a kecskemet@termostar.hu e-mail címre (tárgy: használati melegvíz rendszer légtelenítése), vagy levélben a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. 6000 Kecskemét, Akadémia krt. 4. sz. alá! 


A melegvíz-szolgáltatásban ezen a nyáron sem tervezünk városi szintű szünetet. 

A szükséges karbantartási munkákat kisebb körzetekben és szakaszosan végezzük el. A melegvíz-szolgáltatás – egy-egy körzetben tervezett – szünetelésének időpontjáról előre értesítjük az érintett lakókat.


 
 









Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu







                                                                             

A legjobb munkahely

2012. 10. 17.

A legjobbak között a

KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft.

teljes hír »

Közérdekű tájékoztató

2012. 09. 10.

Ügyfélszolgálati időpont egyeztetés

teljes hír »

Kérdőív

2011. 04. 12.

a távhőszolgáltatásról

 

 

teljes hír »