TÁVFŰTÉS AZ ÁTMENETI IDŐSZAKBAN
 
2018. április 16-tól
 

Tisztelt Fogyasztóink!
 


 
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a több évtizedes szokások ismeretében
 
– az időjárási előrejelzések szerinti tartósan meleg időre tekintettel – , 
 

április 16-án központilag leállítottuk
 
a távfűtést a kecskeméti lakásokban.
 

Ha a lakóközösség úgy dönt,
 
a Közös Képviselő írásbeli jelzésére
 
a TERMOSTAR Kft. szakemberei elindítják
 
a  fűtést a társasházban.

 
Azokban az épületekben, ahol a távfűtést az 500-600 lakást ellátó úgynevezett
 
„szolgáltatói” hőközpontokból biztosítja a TERMOSTAR Kft.,
 
ott a fűtés újbóli megindításához a lakóközösségek 2/3-ának egyetértése szükséges.
 

A Szolgáltató szakemberei május 15-éig rendelkezésre állnak,
 
hogy a hőmérséklet kedvezőtlenné válása esetén a fűtést elindítsák.
 

(A 2005. évi XVIII. sz. távhőszolgáltatásról szóló törvény végrehajtási rendelete szerint a fűtési időszak: az év szeptember 15. napja és a következő év május 15. napja közötti időszak).

A távfűtéssel kapcsolatos kérdéseikkel, észrevételeikkel, problémáikkal keressék műszaki szakembereinket a 
76/50-40-40-es, a 76/48-18-18-as telefonon vagy a diszpecser@termostar.hu címen.

Köszönjük együttműködésüket, megértésüket.


Kecskemét, 2018. április 16.
 
 

 

TÁVHŐSZOLGÁLTATÁS NAPJA


2018. ÁPRILIS 13.

 


                                                                             

 


 

 


 

             „Elmúlt a tél: itt a tavasz,
minden bokor újra éled -
a földből a virágokat
előhúzzák a tündérek. 

Április is segít nekik,
megáll minden kicsi fánál -
virágot tűz mindenhová:
tavasz van ott, merre járt már.”

Végh György - Virághozó április

 
 

 

 
Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!



A TERMOSTAR Kft. áprilisi hírlevelében tájékoztatjuk Önt/Önöket, hogy május 15-éig tart a fűtési idény. Írunk arról, hogy csökkentettük az áprilisi számla összegét 12 000 forinttal (az egyszeri rezsicsökkentés címén), valamint szó lesz a 2017/2018. évi fűtési idény hődíjelszámolására történő felkészülésről, a fűtési költségmegosztók és a melegvíz-mérők leolvasásáról. 
A borítékban, hírlevelünk mellékleteként megtalálható az Ügyfél-elégedettségi kérdőív is.
 

- A TÉLI, 12 000 Ft-os REZSICSÖKKENTÉS az április havi számlában

Tájékoztatjuk, hogy a 39/2018. (III.12.) Korm.rendelet alapján a téli rendkívüli hideg időjárás következtében megnövekedett fűtési energiafelhasználás miatt a távfűtött lakásokban élőket egyszeri 12 000 forint díjcsökkentés illeti meg.  A Kormányrendelet szerinti díjvisszatérítésről már levélben értesültek Fogyasztóink. 

Ezúttal arról tájékoztatjuk Önt/Önöket, hogy a borítékban lévő, félhavi fűtési hődíjat tartalmazó 2018. április havi távhőszolgáltatási számla összegét csökkentettük 12 000 Ft-tal. 
Ha az április havi számla összege ennél kevesebb, akkor a díjcsökkentés után „mínuszos fizetendő” (vagyis visszajáró) összeg szerepel a számla alján. Ebben az esetben április hónapban egyáltalán nincs fizetési kötelezettsége, továbbá a májusi számla is csökken a visszajáró összeggel.

Azon Fogyasztóink, akik jogosultak települési (önkormányzati) támogatásra, az április havi számlában csak akkor szerepel a támogatás összege, ha a számla fizetendő összege a 12 000 Ft-ot meghaladja. A támogatás összege a következő időszakról készülő számlákban kerül jóváírásra.
 
 

- Mennyire elégedett szolgáltatásainkkal?

Számlánk mellett a borítékban – évtizedes hagyományainkhoz híven – megküldjük az Ügyfél-elégedettség felmérését szolgáló kérdőívünket. 
 
Számunkra fontos az Önök véleménye! Ezért arra kérjük Fogyasztóinkat, legyenek segítségünkre néhány kérdés megválaszolásával, hogy szolgáltatásunk minőségét tovább tudjuk javítani!
 
A kitöltött kérdőívet névvel és címmel ellátva, 2018. május 31-én, éjfélig kérjük, hogy juttassák el társaságunk címére (6000 Kecskemét, Akadémia krt. 4.), illetőleg dobják be a cég főbejárata mellett elhelyezett postaládába! 
 
 
Konkrét észrevételüket az ugyfelszolgalat@termostar.hu címre várjuk.

 
- Meddig tart a távfűtési időszak, meddig fűt a szolgáltató?

A fűtési időszak az év szeptember 15. napja és a következő év május 15. napja közötti időszak (a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. számú törvény végrehajtása tárgyában kiadott 157/2005. (VIII.15.) Kormányrendelet 3. számú mellékletének 2.1.7. pontja szerint).

A KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. a Fogyasztói részére a már megismert elvárásoknak megfelelően, az időjárás előrejelzését figyelembe véve biztosítja a távfűtést. 
Tavasszal egy-egy napon belül is nagy lehet a hőingadozás, ennek függvényében a fűtővíz hőmérsékletét berendezéseink automatikusan szabályozzák, tehát ha kinn meleg van, akkor nincs fűtés a lakásokban.


- Mi a teendő, ha a tavaszias időben egy-egy lakó nem igényli a fűtést?

Ahol a fűtés korszerűsítése már megtörtént, ott a lakók bármikor elzárhatják a radiátorszelepeket. 

Ahol a fűtés korszerűsítése még nem történt meg, illetőleg nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki felméri az igényeket, és tájékoztatást ad a lehetőségekről, vagy intézkedik az épület fűtésének központi lezárásáról.


- Hogyan történik a hődíj elszámolása a fűtési idény végén?

Az egyéni díjfizetőkkel, lakástulajdonosokkal való elszámolásra évente egy alkalommal – a fűtési idényt követően – kerül sor (kivéve a Kossuth tér 6-7., a Mátis Kálmán utca 12. és a Március 15. utca 76-78, 80-82. szám alatti Társasházakat).

A lakóközösség által elfogyasztott – a társasházi hőmennyiségmérőn mért – hő szétosztása az egyes lakásokra a felhasználói közösség döntése szerint fűtött légköbméter arányában és/vagy a költségosztók adatai szerint történik.

A fűtéskorszerűsített lakásokban a költségmegosztó készülékek leolvasása a fűtési idény befejezését követően kezdődik.  A leolvasás pontos időpontjáról – a társasházközösséggel kötött szerződés alapján – a költségosztó cég (TECHEM Kft., ISTA Magyarország Kft, CALORSYS Kft., KALOR-MED Kft, Gáti Hőtechnika Kft., MT Méréstechnika) tájékoztatja az érintetteket.

A TECHEM Kft. megbízásából a radiátorokra szerelt költségmegosztók leolvasását a Széchenyi- és az Árpádvárosban a TERMOSTAR Kft. dolgozói végzik, előzetes értesítés alapján. Ezzel egyidejűleg a melegvíz-mérők leolvasása is megtörténik.
 
Kérjük a lakások tulajdonosait (bérlőit), hogy biztosítsák a helyiségekbe való bejutást, illetőleg a radiátorokhoz és a melegvíz-mérőkhöz való hozzáférést!
A leolvasások időpontjairól a lépcsőházakban elhelyezett hirdetményekből, a postaládákban hagyott értesítőkből, továbbá a Közös Képviselőnél tájékozódhatnak Tisztelt Fogyasztóink.

 
Ezúton tájékoztatjuk Tisztelt Fogyasztóinkat, hogy 
 
április 30-án (hétfőn) és május 1-jén (kedden) 

ügyfélszolgálatunk zárva tart.
 
 
 


Települési támogatás - Adósságcsökkentő támogatás igénylése



Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala


 

Hatósági Iroda

 


 

Szociálpolitikai Osztály

Szociális Ellátások Csoport


6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.


Tel.: 76/512-234  Fax: 76/512-288


e-mail: szocialis@kecskemet.hu



Ügyfélfogadás helye:          6000 Kecskemét, Rákóczi út 3.


Ügyfélfogadási idő:             hétfő – szerda:      7.45 – 12.00   és 13.00 – 16.00

                                              csütörtök:              13.00 – 18.00

                                              péntek:                   7.45 – 13.30










Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu







                                                                             

termostar

2016. 06. 16.

A megújuló hőforrás

teljes hír »

Közlemény

2015. 10. 29.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »

Közlemény

2014. 02. 01.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »

A legjobb munkahely

2012. 10. 17.

A legjobbak között a

KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft.

teljes hír »