Tisztelt Fogyasztóink!



 
Több kérdés érkezett ügyfélszolgálatunkra a fűtési idény végi hődíj elszámolásokkal kapcsolatosan, ezért ismételten megosztjuk Önökkel a tudnivalókat a legutóbbi fűtési idényben elfogyasztott hő elszámolásáról, a költségek szétosztásáról.


Mi okozta, hogy ezen a nyáron általában többlet fűtésdíjat kell fizetnie a lakóknak?


A 2016-2017-es fűtési idényben az előző években megszokott enyhébb telekhez képest sokkal hosszabb és keményebb volt az időjárás.
A havi átlagos külső hőmérsékletek alatta maradtak az előző évinek (kivétel a március hónap). 
A szolgáltatók általában, így a fűtés esetében a TERMOSTAR Kft. is az előző évi tényleges fogyasztás alapján állapítják meg a következő évi, változatlan összegű részszámlákat, majd a fűtési idény után külön elszámoló számlában érvényesítik a valós felhasználásnak megfelelő többlet energia költséget. 

Jól szemlélteti a hőmérsékletváltozásokat az alábbi diagram, melyből látható, hogy az átlaghőmérséklet 2016.  decemberben 3,5, 2017. januárban 5,5 és februárban 3,2 °C-kal hidegebb volt az előző évinél.


Fűtési idények havi átlaghőmérséklete
 


 
Emiatt az elmúlt télen mindenkinek több tüzelőanyagot kellett vásárolnia (tűzifát, gázt, távhőt, stb.), annak érdekében, hogy a korábbi teleken megszokott kellemes hőmérsékletet tudja biztosítani a lakásokban. 


 
Hogyan történik az éves fűtési hődíj elszámolás Kecskeméten?

Az egyéni fogyasztókkal, lakástulajdonosokkal való elszámolás évente egy alkalommal a fűtési idényt követően történik. (Kivéve: a Kossuth tér 6-7. és a Mátis K.u.12.sz. alatti társasházakat, ahol a korszerű informatikai rendszer bevezetése óta a fűtés és a használati melegvíz fogyasztás elszámolása havonta történik meg.)

Az éves elszámoláskor a fűtési idényben elfogyasztott, a társasházi hőmennyiségmérővel megmért hő összköltsége kerül felosztásra lakásonként a költségmegosztók és/vagy a lakások légtérfogatának arányában:

a nem fűtéskorszerűsített lakásokban a lakások nagysága (légtérfogata) arányában az elszámoló számlák június végén elkészültek, a július havi számlákkal postáztuk,

a fűtéskorszerűsített lakások éves fűtési hődíj elszámolására a fogyasztási adatok beérkezésétől függően kerül sor. A költségfelosztást a Társasházközösség és a költségosztás elvégzésére SZAKOSODOTT CÉG – a közöttük fennálló szerződés szerint – végzi el.
 

Költségosztást végző cégek elérhetőségei:





 

 

Települési támogatás - Adósságcsökkentő támogatás igénylése


 

Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala

 

Hatósági Iroda

 

Szociálpolitikai Osztály

Szociális Ellátások Csoport

 

6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.

 

Tel.: 76/512-234  Fax: 76/512-288

 

e-mail: szocialis@kecskemet.hu

 

 

Ügyfélfogadás helye:          6000 Kecskemét, Rákóczi út 3.

 

Ügyfélfogadási idő:             hétfő – szerda:      7.45 – 12.00   és 13.00 – 16.00

                                              csütörtök:              13.00 – 18.00

                                              péntek:                   7.45 – 13.30

 









Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu







                                                                             

A legjobb munkahely

2012. 10. 17.

A legjobbak között a

KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft.

teljes hír »

Közérdekű tájékoztató

2012. 09. 10.

Ügyfélszolgálati időpont egyeztetés

teljes hír »

Kérdőív

2011. 04. 12.

a távhőszolgáltatásról

 

 

teljes hír »