Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy befejezéséhez érkezett annak a több száz ügyfél-elégedettségi kérdőívnek az elemzése és értékelése, amelyet az elmúlt időszakban töltöttek ki Fogyasztóink, és juttattak el Társaságunkhoz. Köszönjük, hogy megtiszteltek bennünket bizalmukkal, és értékes észrevételekkel segítették a TERMOSTAR Kft. csapatának munkáját. A sok-sok pozitív vélemény megerősített bennünket abban, hogy a bizalom alapja a magas színvonalon végzett szolgáltatás.

Az alábbiakban a legfrissebb, legfontosabb információinkat szeretnénk megosztani Önökkel három aktuális témakörben.


 - Otthon Melege Program – Fűtéskorszerűsítés állami támogatással! 

A KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft., valamint a Kecskeméti Társasházközösségek Érdekvédelmi Egyesülete (KTÉE) konzultációval egybekötött szakmai fórumot tartott – 2019. július 11-én – az Innovációs és Technológiai Minisztérium által, az OTTHON MELEGE PROGRAM keretében a távhőszolgáltatásban érintett társasházak és lakásszövetkezetek számára kiírt fűtéskorszerűsítési pályázat kapcsán.
Örömmel tapasztaltuk a nagy érdeklődést, hiszen a fórum célja az volt, hogy a rendezvény szervezői minél szélesebb körű információkkal segítsék a kecskeméti lakóközösségek sikeres részvételét a pályázaton.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az Otthon Melege Program keretében 2019 szeptemberében ismét lehetőség nyílik vissza nem térítendő állami támogatás igénylésére a távhős társasházak fűtéskorszerűsítéséhez. 

A támogatás olyan beruházásokhoz kérhető, amelyek energiamegtakarítást, s ennek köszönhetően költségcsökkenést eredményeznek. A program keretében a beruházás bruttó költségének 10-50 százaléka nyerhető el, lakásonként akár 350 ezer forint. 

A pályázaton azok a távfűtéssel ellátott társasházak és lakásszövetkezetek vehetnek részt, ahol a lakástulajdonosok többsége így dönt. 

A fűtéskorszerűsítés előnyei: 

• egyedileg szabályozható távfűtés, 
• a valós fogyasztásnak megfelelő számla,
• az ingatlan értékének növekedése.

A fűtéskorszerűsítés egyik alapvető eleme a radiátoronkénti hőfokszabályozás. Ennek módja a termosztatikus radiátorszelep felszerelése, amely pontosabb szabályozást biztosít, és elkerülhetővé teszi a lakásonkénti túlfűtöttséget. 

A fűtési rendszer a lakóközösség osztatlan közös tulajdona. (A fűtési rendszer magában foglalja a fűtési alapvezetékeket, felszálló vezetékeket, lépcsőházi és a közös helyiségekben lévő fűtőtesteket és radiátor szelepeket, szakaszoló és strangelzáró szerelvényeket, beszabályozó szelepeket, automatikus légtelenítőket, légedényeket.) A fűtési rendszer rekonstrukciója körültekintő mérnöki munkát igényel, elengedhetetlen a felújítás műszaki terveinek elkészítése. A társasház az elkészült kiviteli tervek és az árajánlatok alapján közgyűlési határozatban választja ki a korszerűsítést, illetve a költségosztást végző cégeket.

Kérjük, érdeklődjön Közös Képviselőjénél az Otthon Melege Program részleteiről!

A pályázattal kapcsolatos információk megtalálhatók a www.nfsi.hu oldalon, Pályázatok/Okos költségmegosztás alkalmazásának elterjesztése, radiátor csere alprogram alcím alatt.

Annak érdekében, hogy minél több kecskeméti Fogyasztónk részesülhessen a támogatás és a korszerűsítés előnyeiből, a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. szakmai támogatást nyújt a pályázó lakóközösségeknek. Erről bővebb információkat a www.termostar.hu weboldalon találhat.


 - ÉRDEMES TUDNI, ha a fűtési rendszert érintő javítást, felújítást tervez!

A lakások radiátorai, csőregiszterei, a hőleadók radiátor szelepei, a vízszintes fűtési csővezeték a fűtési átkötő szakaszig a lakástulajdonos tulajdona, ha a Társasház alapító okirata vagy működési szabályzata másképp nem rendelkezik. Ezen berendezések javítási költségei a lakókat terhelik. A szelepcserét vagy javítást cégünktől független szakszerelővel is elvégeztethetik.  Felhívjuk figyelmüket, amennyiben a javítás vagy csere fűtővíz leürítéssel jár, az ürítés-töltést a TERMOSTAR Kft. szakemberei végezhetik el meghatározott díjtételek alapján, előzetes időpont egyeztetést követően.


 - A 2019. évben lejáró melegvíz-mérők DÍJMENTES hitelesítése

A mérők (köznyelven: vízórák) hitelesítése 8 évenként esedékes a mérésügyről szóló, többször módosított 127/1991. (X.9.) Korm. rendelet szerint.

A melegvíz-mérők hitelesítését – a mérők cseréjét – a TERMOSTAR Kft. végzi. Minden Fogyasztó, akinél a mérőcsere ez évben esedékes és a postaládájában hagyott értesítőben megjelölt időpontban nem tartózkodott a lakásban, tértivevényes levélben, konkrét időpont megjelölésével értesítést kap a TERMOSTAR Kft-től a munka végzéséről.

Amennyiben a bejutást az előre egyeztetett időpontban sem biztosítja, a cserével kapcsolatban felmerülő költségek kiszámlázásra kerülnek. Fogyasztóink kötelezettsége, hogy az egyeztetett időpontban biztosítsák kollégáink számára a lakásba történő bejutást és a melegvíz-mérő órák hozzáférhetőségét!

Biztonságuk érdekében kérjük Ügyfeleinket, hogy ha mérőleolvasási, ellenőrzési, illetve melegvíz-mérő csere célzattal csönget be Önökhöz bárki a lakásba, a személyazonosításhoz kérjék el a sorszámozott, fényképes igazolványt (kitűzőt) és a megbízólevelet! A fényképes kitűzőn található 76/50-40-40 telefonszámon ellenőrizhetik, hogy a személy a TERMOSTAR Kft. megbízásából végez-e munkát.


Tájékoztatjuk Díjfizetőinket, hogy 2019. augusztus 10-én szombaton, augusztus 19-én hétfőn és augusztus 20-án kedden ügyfélszolgálatunk és pénztárunk ZÁRVA tart!



 
 

 







Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.
 
 
Az ügyintézéshez kérjük, minden esetben készítse elő a felhasználó azonosító számot (amely a távhőszámla jobb oldalán lévő fehér bekeretezett rész első sorában található T betű és az azt követő 5 számjegy).
 




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu




A legjobb munkahely

2012. 10. 17.

A legjobbak között a

KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft.

teljes hír »

Közérdekű tájékoztató

2012. 09. 10.

Ügyfélszolgálati időpont egyeztetés

teljes hír »