„ Aranylabda szisszen: leereszt a nap, hegy mögé szuszogja a hulló nyarat.
Kiürült a pálya, nincs nézősereg: szélbe szállingóztak a falevelek” 
 
  


       




 
 
 
 
 
Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!


 
Szeptember hónap az évszakot tekintve: nyár-ősz. Időjárásának alakulásában igen gyakran érződik a nyárias jelleg, nem ritkán harminc fok fölötti hőmérséklettel. Ugyanakkor előfordulhatnak már fagyok is a hónap végén. 

Hírlevelünkben is a fűtésindítással kapcsolatos legfontosabb kérdésekre adjuk meg a választ Fogyasztóinknak.


Mikor indul az őszi fűtés? A fűtésindítással kapcsolatos információk.

157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendelet szerint Magyarországon a fűtési idény szeptember 15-től május 15-ig tart. 

1. A fűtésindítás időpontjáról – amely a külső hőmérséklettől függ - az eddig megszokott módon, a helyi médiákon (újságok, rádió, televízió) keresztül és honlapunkon értesítjük Fogyasztóinkat, Díjfizetőinket.

2. Kérjük szíves közreműködésüket, hogy 2018. szeptember 1. után ne kezdjenek olyan munkákba, amelyek miatt a fűtővizet le kell engedni a rendszerből.

3. Kérjük a Közös Képviselőket és a lakóközösségek Fűtési Megbízottjait, hogy jelezzék a hibabejelentő telefonszámon (76/48-18-18), ha a fűtési rendszer le van ürítve, hogy kollégáink időben tudjanak gondoskodni a rendszer vízzel való feltöltéséről.

4. Kérjük, ellenőrizzék radiátorszelepeiket, hogy azok teljesen nyitva vannak-e. Ez szükséges ahhoz, hogy fűtésindításkor a légtelenítési munkákat el tudjuk végezni és a távfűtés időben, zavartalanul indulhasson. 

5. A fűtés indulásakor gyakori légtelenítési munkák gyors elvégzésének további feltétele az, hogy Fogyasztóink biztosítsák a bejutást azokba a lakásokba, ahol légtelenítő berendezések vannak, a Közös Képviselők pedig tegyék lehetővé a bejutást a hőfogadó helyiségekbe és a hőközpontokba. Ha a radiátoron található légtelenítő, Ön is elvégezheti vagy cégünktől független szakszerelővel is elvégeztetheti a radiátor légtelenítését.

6. Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést? 
• Ahol a fűtés korszerűsítése már megtörtént, ott a lakók – a fűtés beindítása és a légtelenítés után – a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket. 
• Ahol a fűtés korszerűsítése még nem történt meg, illetőleg nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki tájékoztatást ad a lehetőségekről (más a lehetőség tömbhőközpont, ill. társasházi hőközpont esetén).


Termosztatikus radiátorszelep működése fűtéskorszerűsített lakásokban



 A rendszer működése során a szelepen lévő termofej (szabályozó) addig engedi a fűtővizet a fűtőtestbe, amíg a helyiség hőmérséklete el nem éri a termofej beállításának megfelelő értéket. Ezt követően automatikusan zárja a fűtővíz útját. Amennyiben ugyanezen állásban a szoba levegőjének hőmérséklete a beállított érték alá csökken, a szelep újra nyit és a radiátor felmelegszik.





A helyiség hőmérsékletének beállítása

A kívánt hőmérséklet a termofej megfelelő helyzetbe történő fordításával állítható be. A termofej zárásával alacsonyabb, míg a nyitásával magasabb hőmérséklet állítható be. Egy adott termofej álláshoz tartozó hőmérséklet az állítást követő 1-2 óra elteltével a helyiség hőmérsékletének mérésével határozható meg. A hőmérséklet igény szerint a termofej fordításával korrigálható. Ha a radiátort hidegnek érezzük, de a helyiség hőmérséklete a beállított értéken van, nem kell aggódnunk, a termoszelep megfelelően működik.


Miért hűl ki a radiátor?

A termosztatikus szelepek működésük során folyamatos szabályozást végeznek. Amikor a helyiség hőmérséklete eléri az előre beállított értéket a radiátor kihűl.
Ez az állapot addig tart, amíg a helyiség hőmérséklete a beállított hőfok alá nem esik. Amint ez bekövetkezik, a szelep újra nyitni kezd és a radiátor felmelegszik. Ha úgy érezzük, hogy nem megfelelő a helyiség hőmérséklete, állítsuk magasabb értékre a szelepet. 

A fűtés állapotáról soha ne a radiátor hőmérsékletének ellenőrzésével bizonyosodjunk meg. A helyiség hőmérsékletét minden esetben szobai hőmérővel ellenőrizzük és annak megfelelően szabályozzuk a kívánt hőmérsékletet.
 
 
- Aktuális álláshirdetéseink - műszerész-villanyszerelő, víz-, gáz-, fűtésszerelő, kazánfűtő, mérlegképes könyvelő és bérszámfejtő, nehézgépkezelő  
 
 
 


Települési támogatás - Adósságcsökkentő támogatás igénylése



Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala


 

Hatósági Iroda

 


 

Szociálpolitikai Osztály

Szociális Ellátások Csoport


6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.


Tel.: 76/512-234   Fax: 76/512-288


e-mail:  szocialis@kecskemet.hu



Ügyfélfogadás helye:           6000 Kecskemét, Rákóczi út 3.


Ügyfélfogadási idő:              hétfő – szerda:      7.45 – 12.00   és 13.00 – 16.00

                                              csütörtök:              13.00 – 18.00

                                              péntek:                   7.45 – 13.30










Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu




Téli rezsi- csökkentés

2018. 03. 20.

 

a Kormány 39/2018. (III.12) Korm. rendeletének végrehajtásáról a fűtési célú távhőszolgáltatást igénybe vevő lakossági felhasználók részére biztosított téli rezsicsökkentésről

 

teljes hír »

2017 évi pályázatok

2017. 12. 18.

Információk a 2017. évi pályázatokról

 

teljes hír »

termostar

2016. 06. 16.

A megújuló hőforrás

teljes hír »

Közlemény

2015. 10. 29.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »