Fontosnak tartjuk, hogy az aktuális információkról és a változásokról ezúttal is időben tájékoztassuk Önöket.
 
 
 

- Az OTP Bank Nyrt. tájékoztatása alapján, a bankfiókokban történő, sárga csekkel való fizetés esetén az alábbi változás lép életbe:

A megváltozott fogyasztói szokások miatt, 2019. április 1. napját követően a készpénz-átutalási megbízások (sárga csekk) hagyományos befizetési lehetősége az OTP Bank fiókjaiban megszűnik.

- Ha a befizető ragaszkodik a készpénz-átutalási megbízás érvényesítéséhez, azaz a lepecsételt feladóvevényhez (sárga csekkszelvény), úgy befizetését más elfogadó intézményben változatlan feltételekkel megteheti (pl. postahivatal, csekk befizető automata).
- Ha a befizető mégis az OTP Bank fiókjaiban történő személyes ügyintézést preferálja, úgy befizetéseit a megbízáson szereplő adatok (befizető neve és címe, célszámla-tulajdonos neve és számlaszáma, befizető azonosító, összeg, közlemény) beolvasásával – a pénztár nyitvatartási idejében – továbbra is elvégezheti, azonban a feladóvevényt nem érvényesítik, hanem a befizetést pénztárbizonylattal igazolják.


- Meddig tart a távfűtési időszak, meddig fűt a szolgáltató?

A fűtési időszak az év szeptember 15. napja és a következő év május 15. napja közötti időszak (a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. számú törvény végrehajtása tárgyában kiadott 157/2005. (VIII.15.) Kormányrendelet 3. számú mellékletének 2.1.7. pontja szerint).

A KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. a Fogyasztói részére a már megismert elvárásoknak megfelelően, az időjárás előrejelzését figyelembe véve biztosítja a távfűtést. 
Tavasszal egy-egy napon belül is nagy lehet a hőingadozás, ennek függvényében a fűtővíz hőmérsékletét berendezéseink automatikusan szabályozzák, tehát ha kinn meleg van, akkor nincs fűtés a lakásokban.


- Mi a teendő, ha a tavaszias időben egy-egy lakó nem igényli a fűtést?

Ahol a fűtés korszerűsítése már megtörtént, ott a lakók bármikor elzárhatják a radiátorszelepeket. 
Ahol a fűtés korszerűsítése még nem történt meg, illetőleg nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki felméri az igényeket, és tájékoztatást ad a lehetőségekről, vagy intézkedik az épület fűtésének központi lezárásáról.


- Hogyan történik a hődíj elszámolása a fűtési idény végén?

Az egyéni díjfizetőkkel, lakástulajdonosokkal való elszámolásra évente egy alkalommal – a fűtési idényt követően – kerül sor, kivéve a Kossuth tér 6-7., a Mátis Kálmán utca 12. és a Március 15. utca 76-78, 80-82. szám alatti Társasházakat, ahol „okosmérés” történik. Ezzel a korszerű módszerrel havonta megtörténik az elszámolás.


A lakóközösség által elfogyasztott – a társasházi hőmennyiségmérőn mért – hő szétosztása az egyes lakásokra a felhasználói közösség döntése szerint fűtött légköbméter arányában és/vagy a költségosztók adatai szerint történik.

A fűtéskorszerűsített lakásokban a költségmegosztó készülékek leolvasása a fűtési idény befejezését követően kezdődik.  A leolvasás pontos időpontjáról – a társasházközösséggel kötött szerződés alapján – a költségosztó cég (TECHEM Kft., ISTA Magyarország Kft, CALORSYS Kft., KALOR-MED Kft, Gáti Hőtechnika Kft., MT Méréstechnika) tájékoztatja az érintetteket.

A TECHEM Kft. megbízásából a radiátorokra szerelt költségmegosztók leolvasását a Széchenyi- és az Árpádvárosban a TERMOSTAR Kft. dolgozói végzik, előzetes értesítés alapján. Ezzel egyidejűleg a melegvíz-mérők leolvasása is megtörténik.
Kérjük a lakások tulajdonosait (bérlőit), hogy biztosítsák a helyiségekbe való bejutást, illetőleg a radiátorokhoz és a melegvíz-mérőkhöz való hozzáférést!
A leolvasások időpontjairól a lépcsőházakban elhelyezett hirdetményekből, a postaládákban hagyott értesítőkből, továbbá a Közös Képviselőnél tájékozódhatnak Tisztelt Fogyasztóink.
 

- A 2019. évben lejáró MELEGVÍZ-MÉRŐK DÍJMENTES HITELESÍTÉSE

A mérők (köznyelven: vízórák) hitelesítése 8 évenként esedékes a mérésügyről szóló, többször módosított 127/1991. (X.9.) Korm. rendelet szerint.
A melegvíz-mérők hitelesítését – a mérők cseréjét – a TERMOSTAR Kft. végzi. Minden Fogyasztó, akinél a mérőcsere ez évben esedékes, értesítést kap a postaládájába a TERMOSTAR Kft-től a munka végzésének időpontjáról.  
 
Kérjük Önöket, hogy a megjelölt időpontban biztosítsák kollégáink számára a lakásba történő bejutást, valamint szerelők munkájának segítése érdekében a melegvíz-mérő órákat tegyék hozzáférhetővé!
 

- Mennyire elégedett szolgáltatásainkkal?

Számlánk mellett a borítékban – évtizedes hagyományainkhoz híven – megküldjük az Ügyfél-elégedettség felmérését szolgáló kérdőívünket. 
Számunkra fontos az Önök véleménye! Ezért arra kérjük Fogyasztóinkat, legyenek segítségünkre néhány kérdés megválaszolásával, hogy szolgáltatásunk minőségét tovább tudjuk javítani!
 

A közelgő Húsvéti Ünnepek és a Munka Ünnepe miatt
az Akadémia körúti ügyfélszolgálatunk és pénztárunk az alábbiak szerint tart nyitva:
 

                 2019. április 18-án csütörtökön           8:00 – 20:00
                 2019. április 19-én pénteken                   ZÁRVA
                 2019. április 22-én hétfőn                        ZÁRVA
                 2019. május 1-jén szerdán                      ZÁRVA

A többi napon változatlanul, a megszokott időben működik ügyfélszolgálatunk!
 

 
Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!
 
2019. márciusi hírlevél
 

Tartson velünk idén is a TÁVHŐSZOLGÁLTATÁS NAPJÁN 2019. ÁPRILIS 12-én!

Az idei esztendőben is új ötletekkel, meglepetésekkel készül a TERMOSTAR Kft. csapata a Távhőszolgáltatás Napjára! Az április 12-ei esemény fókuszában közös kincsünk, a tiszta levegő lesz, amelynek megóvásában kulcsszerepe lehet a távhőszolgáltatás további elterjedésének, illetve a helyesen megválasztott fűtési módoknak. A Hírös Agóra Kulturális Központban megrendezett program a Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége (MaTáSzSz) országos rendezvénysorozatának része.

A hagyományokhoz híven a TERMOSTAR Kft. idén is alkotói kalandozásra hívja valamennyi kecskeméti óvodást a Távhőnap kapcsán. A legkisebbek - óvodás csoportjaikkal - a következő pályázatra készíthetik el műveiket:

 
KUTYAKALAND – NEVEZD EL ÉS RAJZOLD LE!

Van nekünk egy kiskutyánk! Barna szőrű, lógó fülű, kis vizsla. S hogy mit csinál? Most leginkább a tavaszt várja. Vékony bundája nem óvja meg a hidegtől! Ha télen fúj a szél és nagy pelyhekben hullik a hó, a mi kis vizslánk legszívesebben bekucorodna egy jó meleg radiátor mellé.
Most arra kérünk, segíts nekünk! A kutyusunknak ugyanis még nincs neve. Te hogyan szólítanád őt? Találj ki egy kedves kutyanevet! S ha megvan, rajzold le nekünk, hogy ha a Te kiskutyád lenne, mit játszanál vele télen, hogy ő is megszeresse ezt a gyönyörű havas, deres, jégszikrázó évszakot! És ha fázik a kutyus, rajzolj rá nagykabátot! 
 
Az alkotói pályázat leadási határideje: 2019. április 8., hétfő 15.00 óra
Helye: Hírös Agóra Kulturális Központ (Kecskemét, Deák Ferenc tér 1., porta)
 

 
Távhővel a tisztább levegőért!

Ugye Ön is tapasztalta már, hogy télen időnként szmogos Kecskemét levegője? A levegőminőség javítása, a szennyezőanyagok kibocsátásának csökkentése közös érdekünk.
 
Az egészségre különösen ártalmas kisméretű szállópor elsődleges forrása a lakossági fűtés. Az országos mérési adatok azt igazolják, hogy a téli hónapokban a légszennyezettséget 80%-ban a lakossági fűtés okozza. Ezzel szemben a fő problémaforrásnak gondolt ipar és a közlekedés mindössze 5-5 %-kal járul hozzá.

 
 
Nem mindegy, mivel és hogyan fűtünk. 
 
 
A távhőszolgáltató fűtőművének kéményéből vízpára távozik, más fűtési módokkal ellentétben.

 
 
Kevesen tudják, hogy a távfűtés az egyik leginkább környezetbarát fűtési mód. Számos előnye van az egyedi fűtésrendszerekhez képest: a fűtőművekben alkalmazott korszerű szűrőberendezéseknek köszönhetően kevesebb szénmonoxidot, széndioxidot bocsát ki a levegőbe, ezért nem szennyezi a lakókörnyezet.

 


A 2019. évben lejáró MELEGVÍZ-MÉRŐK DÍJMENTES HITELESÍTÉSE

A mérők (köznyelven: vízórák) hitelesítése 8 évenként esedékes a mérésügyről szóló, többször módosított 127/1991. (X.9.) Korm. rendelet szerint.
A melegvíz-mérők hitelesítését – a mérők cseréjét – a TERMOSTAR Kft. végzi. Minden Fogyasztó, akinél a mérőcsere ez évben esedékes, értesítést kap a postaládájába a TERMOSTAR Kft-től a munka végzésének időpontjáról.  
Kérjük Önöket, hogy a megjelölt időpontban biztosítsák kollégáink számára a lakásba történő bejutást. 

A korábbi melegvíz-mérő ellenőrzések és cserék tapasztalatai azt mutatják, hogy számos lakásban nincs megfelelő méretű hely ahhoz, hogy kollégáink a cserét el tudják végezni. Ez sok esetben megnehezíti a szerelők munkáját, illetve probléma esetén az is előfordulhat, hogy nem tudnak hozzáférni a melegvíz-mérőhöz.

 
A munka megfelelő elvégzéséhez minimum 20 x 30 cm-es kialakított nyílás szükséges, melynek biztosításában kérjük közreműködő segítségüket!
 
A képen látható szervízajtó megvédi a mérőket a szennyeződéstől, amellett esztétikus megjelenést is biztosít. Kapható a lakásfelszerelést árusító áruházakban vagy épületgépészeti, burkoló szaküzletekben.  Ára: kb. 1.400 – 2.000.-Ft


 
Biztonságuk érdekében kérjük Ügyfeleinket, hogy ha mérőleolvasási, ellenőrzési célzattal csönget be Önökhöz bárki a lakásba, a személyazonosításhoz kérjék el a sorszámozott, fényképes igazolványt (kitűzőt) és a megbízólevelet! A fényképes kitűzőn található 76/50-40-40 telefonszámon ellenőrizhetik, hogy a személy a TERMOSTAR Kft. megbízásából végez-e munkát.

A MELEGVÍZ FOGYASZTÁS ELSZÁMOLÁSA mérőcsere után

A mérőcserét követően a felhasznált, mért melegvízről soron kívül elszámoló számlát készítünk és küldünk.
(A melegvíz elszámoló számla az utolsó leolvasás óta „előlegként” számlázott és a lecserélt mérő állás adatainak különbözetéről készül.)
 

 
 


 








Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.
 
 
Az ügyintézéshez kérjük, minden esetben készítse elő a felhasználó azonosító számot (amely a távhőszámla jobb oldalán lévő fehér bekeretezett rész első sorában található T betű és az azt követő 5 számjegy).
 




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu




Kutyakaland

2019. 03. 11.

Rajzpályázat óvodásoknak

teljes hír »

Mitől meleg a radiátor?

2019. 01. 10.


Megmutatjuk!


Ritkán adódik lehetőség arra, hogy működés közben láthassunk egy fűtőművet.

Most végre fellebben a fátyol! 

teljes hír »

Az év szolgáltatója

2018. 12. 14.

A TERMOSTAR Kft. az év szolgáltatója! 

teljes hír »