A KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft.

közérdekű felhívása a lakosság biztonsága érdekében


A Szolgáltatóhoz lakossági bejelentés érkezett, hogy a széchenyivárosi lakásokba a TERMOSTAR Kft. nevében azzal az ürüggyel csöngetnek be, hogy leolvassák a melegvízmérőket és a fűtési költségmegosztókat. 


Májusban a Szolgáltató szakemberei valóban melegvízmérő és fűtési költségmegosztó leolvasásokat végeznek. Az érintett társasházak lakóit előzőleg értesítik a leolvasás időpontjáról. 


Kérik Ügyfeleiket, hogy ha a Hőszolgáltatóra hivatkozva csönget be bárki a lakásba, a személy-azonosításhoz kérjék a sorszámozott, fényképes igazolványt - a kitűzőt - és a megbízólevelet. A fényképes kitűzőn található telefonszámon (76/50-40-40) ellenőrizhetik a TERMOSTAR Kft. megbízásából munkát végző kollégákat.
 
 
 


 

 

                                                                                


 
 
 
 
Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!



Májusi hírlevelünkben tájékoztatjuk Önöket a fűtési idény lakásonkénti hődíj elszámolásáról, a fűtési költségmegosztók és a használati melegvíz-mérők leolvasásáról, továbbá a nyári karbantartással kapcsolatos információkról.


 - A kedvező időjárásra tekintettel a távfűtést leállítottuk Kecskeméten. 
A fűtés május 15-éig – a fűtési idény végéig – újraindítható, ha a külső hőmérséklet csökkenése azt indokolja. 


- A fűtési hődíj elszámolás – évente egy alkalommal – a fűtési idény végén történik meg lakásonként a lakástulajdonosokkal, az egyéni díjfizetőkkel. 
Kivéve: a Kossuth tér 6-7. és a Mátis K.u.12.sz. alatti társasházakat, ahol a fűtés és a használati melegvíz fogyasztás elszámolása havonta történik.


- Részfizetések a fűtési idény alatt:
A TERMOSTAR Kft. a fűtési szezon hónapjaiban a fűtés szolgáltatásért az előző évi fogyasztás alapján – havonta azonos hőmennyiséget feltételezve – állít ki számlát a lakástulajdonosoknak.
A havi összegek részfizetésként, előlegként kezelendők! A fűtési idény végén készül el a fűtési költség lakásonkénti felosztása és az elszámoló számla.

- Az éves fűtési hődíj elszámolása az alábbiak szerint történhet:

A lakás fűtött légköbméterének arányában és/vagy a költségmegosztók adatai szerint – erről a fogyasztói közösségek döntenek.

- A lakások nagysága (légtérfogata) arányában a nem fűtéskorszerűsített lakásokban:
Ha más mód, eszköz nincs, akkor a lépcsőházi hőfogadóban mért hő szétosztása a lakások méretei (légtérfogata) arányában történik. Ez a módszer mindenki számára egyszerű, azonban nagy hátránya, hogy nem ösztönöz az energiatakarékosságra.
A lakás légtérfogata alapján történő hődíj elszámolásról külön elszámoló számla készül.

- Költségmegosztók alkalmazásával fűtéskorszerűsített lakásokban:
A radiátorokra szerelt költségmegosztók a fűtési hőenergia igazságosabb szétosztására kifejlesztett készülékek. A költségmegosztók segítségével a fűtés befejezésekor, évente egyszer, a leolvasott értékek arányában kiszámítható, hogy a lakóközösség által a fűtési idényben összesen elfogyasztott hőből mennyi hőenergiát adtak le az egyes lakások radiátorai.


- A fűtéskorszerűsített lakásokban elkezdődött a költségmegosztó készülékek és – ezzel egyidejűleg – a melegvíz-mérők leolvasása.

A leolvasások időpontjairól a lépcsőházakban elhelyezett hirdetményekből, a postaládákban hagyott értesítőkből, továbbá a Közös Képviselőtől tájékozódhatnak Tisztelt Fogyasztóink. 

A TECHEM Kft. megbízásából a radiátorokra szerelt költségmegosztók leolvasását a Széchenyi- és az Árpádvárosban a TERMOSTAR Kft. dolgozói végzik, előzetes értesítés alapján. 

Kérjük a lakások tulajdonosait (bérlőit), hogy biztosítsák a helyiségekbe való bejutást, illetőleg a radiátorokhoz és a melegvíz-mérőkhöz való hozzáférést!

A rádiós leolvasású, elektronikus költségmegosztók és vízmérők leolvasásához nem szükséges a lakásba történő bejutás.

A pótleolvasások időpontjairól névre szóló külön értesítést kapnak azon lakók, akik a leolvasáskor nem tudnak otthon tartózkodni, vagy nem tudják biztosítani a lakásba való bejutást. A pótleolvasás meghiúsulása esetén a leolvasók jegyzőkönyvet vesznek fel.

Tájékoztatjuk Tisztelt Fogyasztóinkat, hogy a melegvíz-mérő és a fűtési költségmegosztó állásokat írásban, e-mailben, telefonon nem áll módunkban elfogadni!    
A fűtés és a melegvíz-fogyasztás éves elszámolásáról külön számla készül az ide vonatkozó jogszabály alapján.


- Milyen következménnyel jár, ha nem sikerül leolvasni a költségosztó készüléket?

Azoknál a Fogyasztóinknál, ahol a pótleolvasás alkalmával sem lehetséges a készülékek adatainak kiolvasása, ott a fűtési költségek számítással, 2,5-szeres szorzóval kerülnek meghatározásra (a társasház átlagos, fajlagos fűtési hőfelhasználásának a 2,5-szerese és a lakás fűtött légtérfogatának szorzatából számított hőmennyiség figyelembevételével)! 

(Jogszabályi hivatkozás: a Távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény, továbbá a végrehajtásról szóló 157/2005. (VIII.15.) számú kormányrendelet 17/E. § (3) bekezdése).

A költségosztó készülékek leolvasását és a fűtési költség megosztását a lakóközösség által megbízott költségosztó cég valamelyike végzi (Kecskeméten a TECHEM Kft., az ISTA Kft., a Gurbo-therm Kft., a Calorsys Kft., a Gáti Hőtechnika Kft. és az MT Méréstechnika Kft.), és a leolvasás, adatfeldolgozás díját kiszámlázza a Társasházközösség képviselője részére. 
A fűtéskorszerűsített lakások fűtési hődíj elszámolásairól – az adatok beérkezése és feldolgozása után – soron kívül elszámoló számla készül.


- Biztonságuk érdekében a következőkre hívjuk fel a figyelmüket:

Jelenleg a Szolgáltató szakemberei költségosztó és melegvíz-mérő leolvasásokat végeznek.
Az érintett társasházak lakóit a leolvasás időpontjáról értesítik. 
Kérjük Ügyfeleinket, hogy ha a hőszolgáltatóra hivatkozva mérőleolvasási, ellenőrzési célzattal csönget be bárki a lakásba, a személyazonosításhoz kérjék a sorszámozott, fényképes igazolványokat (a kitűzőt) és a megbízólevelet!
A fényképes kitűzőn található 76/50-40-40 telefonszámon ellenőrizhetik, hogy a személy a TERMOSTAR Kft., illetőleg a költségmegosztást végző cég megbízásából végez-e munkát.


- Fűtési rendszerének karbantartását, javítását ne hagyja az utolsó hetekre!

Amennyiben 2016. június vagy július hónapban a radiátor cserét cégünknél rendeli meg, a díjból 10 % kedvezményt adunk.

Közös Képviselők figyelmébe ajánljuk!

A használati melegvíz rendszer felső pontjára automata légtelenítő beépítésére van lehetőség. A légtelenítő alkalmazásával műszakilag megoldható a cirkulációs rendszer tökéletes működése és ezáltal a melegvíz szolgáltatás komfortja. A nyár folyamán a légtelenítők kedvezményes beépítését ajánljuk. Részletekről érdeklődjön műszaki ügyfélszolgálatunkon!
Megrendelését kérjük írásban juttassa el hozzánk a kecskemet@termostar.hu vagy a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. 6000 Kecskemét, Akadémia krt. 4. címre! További információért kérjük, hívja műszaki ügyfélszolgálatunkat a 76/48-18-18 telefonszámon!

  


 


Gyakran Ismételt Kérdések


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

- Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!

 
- Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?
 
OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000
 
Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 


 


 

Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu

Közlemény

2015. 10. 29.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »

Közlemény

2014. 02. 01.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »

A legjobb munkahely

2012. 10. 17.

A legjobbak között a

KECSKEMÉTI TERMOSTAR Kft.

teljes hír »

Közérdekű tájékoztató

2012. 09. 10.

Ügyfélszolgálati időpont egyeztetés

teljes hír »