Örömmel számolunk be Önöknek azokról a közérdeklődésre számot tartó eseményekről, amelyek Kecskemét városa és a TERMOSTAR Kft. életében is különleges hangsúllyal bírtak az elmúlt időszakban. Társaságunk, mint a hírös város egyik legnagyobb szolgáltatója, elkötelezett a környezettudatos városfejlesztés és a tiszta, biztonságos, fenntartható, zöld távhőszolgáltatás mellett.
 
 
1. Velünk zöldül Kecskemét!
 
 
Örömmel tájékoztatjuk Tisztelt Fogyasztóinkat, hogy 4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással egészíti ki az állam a TERMOSTAR Kft. megújuló energia alapú hőtermelésre, valamint a távhőrendszer korszerűsítésére és bővítésére irányuló átfogó fejlesztési projektjének finanszírozását.
 
A beruházáshoz Társaságunk 3,6 milliárd forint összköltségű pályázatot nyújtott be sikeresen a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programhoz, így a mintegy 26.000 tonna/év CO2 megtakarítást eredményező, stratégiai szintű energetikai beruházás összességében több mint 7,6 milliárd forintból valósulhat meg. Minderről 2019. október 5-én tartott közös sajtótájékoztatót Palkovics László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetője, Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere, valamint Horváth Attila, a TERMOSTAR Kft. ügyvezető igazgatója Kecskeméten.

 
A fejlesztési projekt új kaput nyit a zöld energia felhasználására a kecskeméti távhőszolgáltatásban.
 
A beruházás célja a hosszú távon fenntartható, környezettudatos, megújuló energián alapuló, hatékony távhőszolgáltatás megvalósítása, amely európai színvonalon szolgálja ki a lakossági és nagyfogyasztói igényeket. 


 
2. Erőművek éjszakája 2019.

 
Október 11-én első alkalommal került megrendezésre az Erőművek éjszakája!
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által életre hívott esemény keretében a látogatók 20 és 21 órai kezdettel tekinthették meg Akadémia krt.-i telephelyünket.
 
Az „idegenvezetői” feladatokat kollégáink látták el. Az esti időpont ellenére nagy figyelmet vonzott az esemény, és túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a résztvevők minden várakozást felülmúlóan érdeklődők voltak.
 
Köszönjük, hogy ilyen sokan kíváncsiak a TERMOSTAR csapatának tevékenységére! 


3. Számlázási információk:

A TERMOSTAR Kft. a 2019/2020. évi fűtési idényben, a fűtési szezon hónapjaiban (október és a következő év áprilisa között) a számlázandó fűtési hődíj-részfizetést az előző két évi hőfogyasztásokat figyelembe véve határozza meg és számlázza ki a lakástulajdonosoknak. 
A 2019. november havi számla teljes havi fűtési hődíjelőleget tartalmaz.

Kivéve: a Kossuth tér 6-7., Mátis Kálmán u.10-12. sz., Szabadság tér 1/A. sz. alatti társasházakat, ahol a fűtés- és használati melegvíz mérők adatainak kiolvasása, valamint a Március 15. utca 76-82. társasházakban a fűtés fogyasztás elszámolása havonta – a tényleges fogyasztás alapján – történik.

A hődíjelőleg (GJ/hó) módosítható – amennyiben a felhasználási körülményekben jelentős változás történt – személyesen az ügyfélszolgálaton (Akadémia krt. 4.) vagy levélben, illetve e-mailben a kecskemet@termostar.hu címen (telefonon nincs mód a hődíjelőleg megváltoztatására). 


4. Fogyasztóvédelmi információk:

A TERMOSTAR Kft. munkatársai mindent megtesznek annak érdekében, hogy a szolgáltatással, illetve a számlákkal kapcsolatos esetleges észrevételeket a lehető leggyorsabban, Fogyasztóink számára is megnyugtató módon rendezzék. 
Amennyiben Fogyasztónk az ügyfélszolgálattól kapott válasszal, intézkedéssel nem ért egyet, azt nem fogadja el, észrevételének felülvizsgálatát kérheti a Kft. fogyasztóvédelmi referensétől vagy ügyvezető igazgatójától. 

Ha a felülvizsgálati lehetőséggel nem kíván élni, vagy annak eredményét nem tartja kielégítőnek, lehetősége van jogorvoslatért a szolgáltatással kapcsolatos vitás ügy – fogyasztói jogvita – bírósági eljáráson kívüli rendezésére. 
Ilyen esetben az alábbi hivatalokhoz lehet fordulni:

• Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő 
Békéltető Testület
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4., Telefon: 76/501-525
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

• Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Kecskeméti Járási Hivatala
Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A., Telefon: 76 / 795 710 
E-mail cím: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu

A fogyasztóvédelmi hatósági eljárásban a Fogyasztónak igazolnia kell, hogy az eljárás alapjául szolgáló panaszt a távhőszolgáltató felé előzetesen megtette.

 
 
 

 
 
Körlevél a fűtés indításával kapcsolatban
 

Tisztelt Fogyasztóink!
 
Tisztelt Közös Képviselő Asszony/Úr!
 


 
Az időjárás előrejelzésekre, valamint a jelentős éjszakai lehűlésekre való tekintettel a KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. 

2019. szeptember 20-án elindította a távfűtést Kecskeméten.

Társaságunk a jogszabályokban meghatározott határidőre, szeptember 15-ére befejezte a magas színvonalú szolgáltatás érdekében elvégzett karbantartásokat, s azóta folyamatosan készen állt arra, hogy szükség esetén ismét melegek lehessenek a radiátorok a távfűtéses otthonokban. Kecskeméten közel 12 ezer háztartásban, illetve a távhőhálózathoz tartozó intézményben kezdődött meg a fűtés.

Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a hőközpontokban működő automatika a külső hőmérsékletnek megfelelően szabályozza, hogy milyen hőmennyiséget kell biztosítani a rendszerben. Ha átmenetinek bizonyul a lehűlés, és visszatér a kellemes őszi időjárás, ennek megfelelő lesz a fűtés. Ha viszont tartós lesz a hideg, akkor ahhoz fog alkalmazkodni a fűtés. Így biztosítható, hogy megfelelő hőmérséklet legyen a lakásokban, ugyanakkor hatékony, pénztárcakímélő szolgáltatást nyújthassunk Fogyasztóinknak. 

FONTOS!
Azokban a lakásokban, ahol megtörtént a fűtéskorszerűsítés, a termosztatikus radiátorszelepeket ki kell nyitni. Így biztosítható, hogy a rendszerben lévő levegő távozhasson. Ha beindult a fűtés, a szelepeket az egyéni igényeknek megfelelően kell beállítani. 


A zökkenőmentes fűtésindítás érdekében az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket, és kérjük további segítségüket, együttműködésüket:

1. Kérjük, hogy mielőbb jelezzék a hibabejelentő telefonunkon (76/48-18-18), ha a fűtési rendszer még le lenne ürítve, így kollégáink – díjfizetés ellenében – gondoskodni tudnak a rendszer fűtővízzel való feltöltéséről!

2. A légtelenítési munkák gyors elvégzésének feltétele, hogy biztosítsák a hőfogadó helyiségekbe, a hőközpontokba és a felső szinteken levő lakásokba való bejutást.
3. Kérjük, ne engedélyezzenek most már olyan munkákat, amelyek miatt a vizet le kell engedni a rendszerből! Ez ugyanis veszélyezteti a zökkenőmentes fűtésindítást.


Hogyan segíthetik a társasház lakói a fűtés zökkenőmentes indulását?

• Kérjük, ellenőrizzék a radiátorszelepeket, hogy azok nyitva vannak-e.
Ez szükséges ahhoz, hogy a fűtővíz minden radiátorba eljuthasson, és a légtelenítési munkákat kollégáink el tudják végezni.
• Kérjük, biztosítsák a bejutást a felső szinteken levő lakásokba a légtelenítési munkák gyors elvégzése céljából.

Fűtés indításkor – miután sokan egy időben telefonálnak – előfordulhat, hogy várni kell a hibafelvevők jelentkezésére, amelyért előre is szíves türelmüket kérjük!

Köszönjük együttműködésüket, és magas szakmai színvonalon végzett munkájukat! 
 
 
 

 
 

 







Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.
 
 
Az ügyintézéshez kérjük, minden esetben készítse elő a felhasználó azonosító számot (amely a távhőszámla jobb oldalán lévő fehér bekeretezett rész első sorában található T betű és az azt követő 5 számjegy).
 




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu