„Gyertyaszentelő melege, sok hó a jégnek előjele
          Gyertyaszentelő hidege, koratavasznak előhírnöke”

Népi mondóka

 
 
 
Tisztelt Fogyasztóink, Közös Képviselőink!



Februári Hírlevelünkben hasznos információkat olvashatnak a társasházak közös helyiségeiben lévő fűtési rendszer ellenőrzéséről, a fogyasztók védelmét érintő változásokról, a lejárt hitelességű melegvíz-mérők cseréjéről és a Kecskemét Kártya megújításáról.
 

- Felhívás a társasházak közös helyiségeiben lévő fűtési rendszerek, berendezések ellenőrzésére
 
Tisztelt Közös Képviselők!
 
A szokatlanul hosszan tartó hideg időjárás miatt a közös helyiségek (szemétledobó, stb.) elzárt, nem működő radiátorai elfagyhattak.
Az enyhülés megérkezésével a kiolvadás következtében az esetlegesen meghibásodott berendezésből elfolyó víz jelentős károkat okozhat.
Ezért kérjük a Közös Képviselőket, hogy a fűtési rendszert fokozott gondossággal ellenőrizzék az enyhe időjárás megérkezése után!

 
- A fogyasztók védelmét érintő változásokról
 
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával, jogutódlással megszűnt. A panaszok intézése döntően a megyei kormányhivatalokhoz került. 

A fogyasztóknak, vevőknek panaszaikkal mindenekelőtt a szolgáltatójukhoz célszerű fordulni.
A TERMOSTAR Kft. munkatársai mindent megtesznek annak érdekében, hogy a szolgáltatásaikkal kapcsolatos bejelentéseket, a számlákkal összefüggő értelmezéseket, a felülvizsgálati kérelmeket, az esetleges panaszokat megnyugtató módon rendezzék. 

Ha a fogyasztó az ügyfélszolgálattól kapott válasszal, intézkedéssel nem ért egyet, azt nem fogadja el, panaszának felülvizsgálatát kérheti a Kft. fogyasztóvédelmi referensétől vagy az ügyvezető igazgatójától. 
A fogyasztóvédelmi hatósági eljárásban a Fogyasztónak igazolnia kell, hogy az eljárás alapjául szolgáló panaszt a távhőszolgáltató felé előzetesen megtette.

Ha a felülvizsgálati lehetőséggel nem kíván élni, vagy annak eredményét nem tartja kielégítőnek, lehetősége van jogorvoslatért a szolgáltatással kapcsolatos vitás ügy – fogyasztói jogvita – bírósági eljáráson kívüli rendezésére. Ilyen esetben az alábbi hivatalokhoz lehet fordulni:

• Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
 
 
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4., Telefon: 76/501-500
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
 
• Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A., Telefon: 76 / 795 710 
E-mail cím: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu


- A 2017. évben lejáró hitelességű melegvíz-mérők díjmentes cseréjéről
 
A mérésügyről szóló, többször módosított 127/1991. (X.9.) Korm. rendelet szerint a melegvíz-mérők hitelesítése, cseréje 8 évenként esedékes. 
Minden Fogyasztó, akiknél a mérőcsere ez évben szükséges, postaládájába értesítő levelet kap a TERMOSTAR Kft-től. A levélben feltüntetett telefonszámon egyeztethető a munka elvégzésének időpontja.

 
 
- Kecskemét Kártya megújításával kapcsolatos információk              
 
            
A TERMOSTAR Kft. 2017. február 1-jétől ismét lehetővé
teszi jól fizető ügyfelei részére a Kecskemét Kártya
kedvezményes árú megújítását, melynek díja:
bruttó 1.000 Ft/db.

• A kártyák megújítása az alábbi helyeken történik:
 
- A Kecskeméti Városfejlesztő Kft. Csányi J. krt. 14. sz. alatt lévő ügyfélszolgálatán
(2. emelet) 
 
hétfőtől szerdáig: 8-12 és 13-17 óra, 
pénteken: 8-12 és 13-16 óra között.
Telefon:76/504-348
 
- A Kecskeméti Fürdő előterében csütörtökön: 8-17 óra között.
 
• A Kecskemét Kártya megújításhoz kérjük, vigye magával: 
 
- a meglévő Kecskemét Kártyáját,
- a legutóbbi távhőszámláját, amellyel igazolja, hogy nincs lejárt tartozása a TERMOSTAR Kft. felé.
 
• A Kecskemét Kártya lejárati dátumát a kártya hátoldalán találja, a kártya érvényessége: 1 év.  
A megújítás bármikor lehetséges, ezért kérjük, ne dobja el kártyáját, még akkor sem, ha az már lejárt!
 
Közel 200 elfogadóhely ad 5–30% kedvezményt az érvényes Kecskemét Kártyával rendelkezőknek (közösségi közlekedés negyedéves összvonalas bérlet 10%, parkoló bérlet 10%, Kecskeméti Fürdő jegyek és bérletek 10-30%, Katona József Színház bérlet 5%, Malom Mozi 10%. Egyes éttermek 10%, gyógyszertárak 5%, virágüzletek 10%, fogászat 10%, látszerész 10-20%, bútorbolt 5-10%, Szil-Coop élelmiszerbolt: 3%, stb.).
 
• Új Kecskemét Kártya igényléséről, valamint az elfogadóhelyek listájáról a www.kecskemetkartya.hu honlapon olvashat.

 










Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu







                                                                             

Közös Képviselői Hírek

2016. 10. 11.

Közös Képviselői Fórum
2016. szeptember 29.

teljes hír »

termostar

2016. 06. 16.

A megújuló hőforrás

teljes hír »

Közlemény

2015. 10. 29.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »

Közlemény

2014. 02. 01.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »