KÖZÉRDEKŰ TÁJÉKOZTATÓ
 

A melegvízmérők ellenőrzése, leolvasása 2017. január 9 - január 22-éig lesz.

2017. január hónapban megkezdjük a melegvíz-mérők éves egyszeri leolvasását, ellenőrzését. A munkát ütemezetten végezzük. Az időpontokról az érintett lépcsőházakban, postaládákban elhelyezett hirdetményekből tájékozódhatnak Fogyasztóink. További tájékoztatást kaphatnak ügyfélszolgálatunkon és a 2017. január havi számlánkhoz csatolt hírlevelünkből!

A leolvasással, ellenőrzéssel egy időben elvégezzük a melegvíz-mérők ellenőrzését is, amelyről kollégáinknak fényképfelvételt is kell készíteniük.

Mérőállásokat írásban, e-mail-ben és telefonon nem áll módunkban elfogadni!

A melegvíz fogyasztás pontos elszámolása közös érdekünk!

Megbízottjaink – kérésre – a megbízó levelüket és a fényképes igazolványukat kötelesek megmutatni.
 
                                  

 


 

Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!


Békés, boldog, gondoktól mentes 2017-es évet kívánunk 
minden kedves kecskeméti hőfogyasztónknak!


Célunk ebben az évben is az, hogy megszokott, egyenletes színvonalú, megfizethető árú szolgáltatást nyújthassunk Önöknek, gyorsan kijavítsuk a fűtési rendszereinkben esetleg előforduló műszaki hibákat, és megfelelő tájékoztatást adjunk az ügyfeleinket érintő kérdésekre. 


Januári hírlevelünkben fontos tudnivalókat osztunk meg Önökkel a 
melegvíz-mérők leolvasásával, ellenőrzésével és hitelesítésével kapcsolatban.



 - A melegvíz-mérők(órák) adatainak leolvasása

2017. január hónapban ütemterv szerint végezzük a melegvíz-mérők éves egyszeri leolvasását, ellenőrzését. Az időpontokról az érintett lépcsőházakban elhelyezett hirdetményekből, valamint a postaládákba kézbesített értesítőből tájékozódhatnak Fogyasztóink. 

A melegvíz-mérőkről a leolvasás során – a későbbi viták elkerülése érdekében – évente egyszer fényképfelvétel készül. Emiatt a melegvíz-mérő(óra) állások bejelentését írásban, e-mailben, telefonon nem áll módunkban elfogadni!

A rádiós távleolvasású melegvíz-mérők adatainak kiolvasása 2016. december végén megtörtént az alábbi társasházakban:
Bagi L. u. 1-3-5-7-9-11., Batthyány u. 16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-30., Aradi v. tere 4-5-6., Irinyi u. 38-40-42-44., Klauzál G. tér 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14., Kristály tér 12., Lánchíd u. 9., Pákozdi cs. u. 9-11-13-15-17-19, Rávágy tér 7., Mátis K. u. 1-10-16.
Az ilyen mérőkkel rendelkező fogyasztók lakásaiba a leolvasónak nem kell bemenni, 
mert a mérőleolvasás a lépcsőházakban történik. 


- Elszámoló számla készül a melegvíz fogyasztásról

A felhasznált, mért melegvízről készült elszámolást – a leolvasást követően – külön elszámoló számla fogja tartalmazni. (A melegvíz elszámoló számla az utolsó leolvasás óta előlegként számlázott, és az azóta elfogyasztott, a mérő által mutatott melegvíz mennyiség különbözetéről készül).

- A rádiós távleolvasású melegvíz-mérővel rendelkező Fogyasztóink a számlát külön borítékban – a január havi részszámlával egy időben – kapják meg. 

- Azon Fogyasztóinknál, ahol a melegvíz-mérők leolvasása 2017. január hónapban történik meg, ott a melegvíz fogyasztásról készült elszámoló számlát külön borítékban – a február havi részszámlával egy időben – kapják meg. 


- A 2017. évben lejáró melegvíz-mérők hitelesítése

A mérők hitelesítése, cseréje 8 évenként esedékes a mérésügyről szóló, többször módosított 127/1991. (X.9.) Korm. rendelet szerint.
Minden Fogyasztó, akinél a mérőcsere ez évben esedékes, értesítést kap a postaládájába a TERMOSTAR Kft-től a munka végzésének időpontjáról. 

- Biztonságuk érdekében kérjük Ügyfeleinket, hogy ha mérőleolvasási, ellenőrzési célzattal csönget be Önökhöz bárki a lakásba, a személyazonosításhoz kérjék el a sorszámozott, fényképes igazolványt (kitűzőt) és a megbízólevelet! A fényképes kitűzőn található 76/50-40-40 telefonszámon ellenőrizhetik, hogy a személy a TERMOSTAR Kft. megbízásából végez-e munkát.


- MŰSZAKI HIBÁK bejelentése: a diszpecser@termostar.hu,
 
 
vagy a 76/48-18-18 telefonon is, éjjel-nappal! (rögzített hívás)


Az erre a telefonszámra érkező bejelentéseket egyedi azonosító számmal látjuk el, rögzítjük, 5 évig megőrizzük, és a fogyasztó, bejelentő kérésére rendelkezésre bocsátjuk.
A vonal foglaltsága esetén a bejelentést üzenetrögzítő fogadja, ez alapján kollégáink visszahívják a telefonálót.


- Egyéb ÜGYFÉLSZOLGÁLATI ügyintézés

- Időpont egyeztetés otthonról! Akik időpontot egyeztetnek, azokat várakozás nélkül, az általuk kért időpontban, soron kívül fogadjuk ügyfélszolgálatunkon. 
Ez megtehető telefonon (76/44-80-10) és elektronikus úton is a www.termostar.hu/idopontegyeztetes menüpontban.

- E-mailt az ugyfelszolgalat@termostar.hu címre írhatnak.

- Telefonon a 76/44-80-10-es és a 76/50-40-40-es telefonszámokra – az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében – az alábbi ügyekben várjuk hívásaikat:
- adatváltozás, levelezési cím változás bejelentése,
- melegvíz fogyasztás havi előlegének (részfizetésének) módosítása, 
- számlareklamáció, folyószámla egyenleg, fizetési felszólítókkal kapcsolatos egyeztetés, stb.

Az ügyintézés a megfelelő adatok egyeztetése, valamint a telefonáló azonosítása után történik. 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 76/44-80-10-es telefonszámra érkező hívásokat – a jogszabályi előírásoknak megfelelően – rögzítjük. A későbbi beazonosíthatóság érdekében a beszélgetés megkezdésekor ügyintézőnk egyedi azonosító számot ad, melyről tájékoztatja a telefonálót.

- Személyesen: Kecskemét, Akadémia krt.4. sz. alatti ügyfélszolgálatunkon, a nyitvatartási idő alatt.

A TERMOSTAR Kft. ügyfélszolgálatával és a hibafelvétellel kapcsolatos eljárása a Fogyasztóvédelemről szóló 2013. évi CLXXXIII. törvény 3. §. előírásai szerint történik.











Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu







                                                                             

Közös Képviselői Hírek

2016. 10. 11.

Közös Képviselői Fórum
2016. szeptember 29.

teljes hír »

termostar

2016. 06. 16.

A megújuló hőforrás

teljes hír »

Közlemény

2015. 10. 29.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »

Közlemény

2014. 02. 01.

Pályázati támogatás

 

 

teljes hír »