Tisztelt Fogyasztóink, Díjfizetőink!
 

Hírlevelünkben fontos információkat olvashatnak többek között a melegvíz-mérők leolvasásával, az elszámoló számlákkal, valamint a melegvíz-mérők díjmentes hitelesítésével kapcsolatban. Szeretnénk pontos és megbízható válaszokkal segíteni tájékozódásukat a távhőszolgáltatás aktuális kérdéseivel kapcsolatban.


1. Tájékoztató a melegvíz-mérő órák leolvasását követően elkészített elszámoló számlákról

A melegvíz-mérők éves egyszeri leolvasását, ellenőrzését Társaságunk 2020. január hónapban sikeresen elvégezte.

A leolvasás időpontját követően a mért, elfogyasztott melegvíz fogyasztásról elszámoló számlát készítettünk. A melegvíz elszámoló számla az utolsó leolvasás óta előlegként számlázott, és az azóta elfogyasztott, a melegvíz-mérő által mutatott melegvíz mennyiség különbözetéről készült el.

Az elszámoló számlát a 2020. február havi számlával egy időben, külön borítékban fogják megkapni Fogyasztóink.


2. A 2020. évben lejáró MELEGVÍZ-MÉRŐK DÍJMENTES HITELESÍTÉSE

A mérők (köznyelven: vízórák) hitelesítése 8 évenként esedékes a mérésügyről szóló, többször módosított 127/1991. (X.9.) Korm. rendelet szerint.

A melegvíz-mérők hitelesítését – a mérők cseréjét – a TERMOSTAR Kft. végzi. Minden Fogyasztó, akinél a mérőcsere ez évben esedékes, értesítést kap a postaládájába a TERMOSTAR Kft-től a munka végzésének időpontjáról.
  
Kérjük Önöket, hogy a megjelölt időpontban biztosítsák kollégáink számára a lakásba történő bejutást. 

A mérőcserét követően a felhasznált, mért melegvízről soron kívül elszámoló számlát készítünk és küldünk. 


A korábbi melegvíz-mérő ellenőrzések és cserék tapasztalatai azt mutatják, hogy számos lakásban nincs megfelelő méretű hely ahhoz, hogy kollégáink a cserét el tudják végezni. Ez sok esetben megnehezíti a szerelők munkáját, illetve probléma esetén az is előfordulhat, hogy nem tudnak hozzáférni a melegvíz-mérőhöz.



Biztonságuk érdekében kérjük Ügyfeleinket, hogy ha mérőleolvasási, ellenőrzési célzattal csönget be Önökhöz bárki a lakásba, a személyazonosításhoz kérjék el a sorszámozott, fényképes igazolványt (kitűzőt) és a megbízólevelet! A fényképes kitűzőn található 76/50-40-40 telefonszámon ellenőrizhetik, hogy a személy a TERMOSTAR Kft. megbízásából végez-e munkát.



3. Kecskemét Kártya megújításával kapcsolatos információk

A TERMOSTAR Kft. 2020. február 1-jétől ismét lehetőséget kínál pontosan fizető ügyfeleinek, hogy kedvező feltételekkel újítsák meg Kecskemét Kártyájukat! Így az eredeti, bruttó 1500 forintos díj helyett mindössze 1000 forintért vehetik igénybe újabb egy évig a kártya által nyújtott, jelentős kedvezményeket!

• A kártyák megújítása az alábbi helyeken történik:
- A Kecskeméti Városfejlesztő Kft. Csányi J. krt. 14. sz. alatt lévő ügyfélszolgálatán (2. emelet) 
hétfőtől szerdáig: 8-12 és 13-17 óra, 
pénteken: 8-12 és 13-16 óra között.
Telefon:76/504-348
- A Kecskeméti Fürdő előterében csütörtökön: 8-17 óra között.
 
• A Kecskemét Kártya megújításhoz kérjük, vigye magával: 
- a meglévő Kecskemét Kártyáját,
- a legutóbbi távhőszámláját, amellyel igazolja, hogy nincs lejárt tartozása a TERMOSTAR Kft. felé.
• A Kecskemét Kártya lejárati dátumát a kártya hátoldalán találja, a kártya érvényessége: 1 év.  
 
A megújítás bármikor lehetséges, ezért kérjük, ne dobja el kártyáját, még akkor sem, ha az már lejárt!
 
A „hírös” városban már 213 elfogadóhely ad 3–30% kedvezményt az érvényes Kecskemét Kártyával rendelkezőknek
 
Új Kecskemét Kártya igényléséről, valamint az elfogadóhelyek listájáról a www.kecskemetkartya.hu honlapon olvashat.
 
 
 
 

 

 







Gyakran Ismételt Kérdések


• Miért kell kérnem a Közös képviselő hozzájárulását a radiátorcseréhez?

A Közös képviselő koordinálja a radiátor cserét tervező lakók igényeit, hogy a munkálatok a lehető legkevesebb költséggel járjanak (pl. a fűtővíz ürítés-töltés számának minimalizálása miatt).
(Amennyiben – meghibásodás esetén – fűtési idényben szükséges elvégezni a radiátor cseréjét, a munkálatok idejére a többi lakónak is nélkülöznie kell a szolgáltatást).

• Radiátorcsere esetén miért kell a fűtővíz töltéséért-ürítéséért fizetni, ha nyáron úgy sincs feltöltve a rendszer?

A fűtési rendszer egész évben fel van töltve fűtővízzel, nyáron csak annak megfelelő felfűtése és keringtetése áll. Leürítésére csak javítások, karbantartások, radiátorcserék esetén van szükség, de a korrodálódás megelőzése miatt a rendszer – a munkálatok befejezésével – fűtővízzel feltöltésre kerül.  

• Milyen víz kering a rendszerben?

A rendszerben kezelt, lágy fűtővíz kering.

• Miért kell kinyitnom nyáron a radiátorszelepeket?

Fűtéskorszerűsített lakások esetén a szeleptányér leragadásának, így a rendellenes működés elkerülésének érdekében kell kinyitni a radiátorszelepeket.
A fűtési idényen kívül mindig legyenek nyitva a termosztatikus szelepek, hogy az őszi fűtés indítás zavartalanul megtörténhessen!

• Ki a radiátor és az épületben lévő csővezetékek tulajdonosa?
• Kinek kell ezeknek a karbantartásáról gondoskodni?

Az épületen belül lévő fűtési és melegvíz hálózat a lakóközösség osztatlan közös tulajdona, a radiátorok és a csaptelepek a lakástulajdonosoké. A felhasználói oldalon lévő fűtési berendezések korszerűsítése, karbantartása a lakóközösség és a lakástulajdonosok feladata. 
A fűtőtestek (radiátorok) cseréje és termosztatikus szelepek felszerelése a lakóközösségtől függetlenül, egyénileg is elvégezhető.  

A fogyasztói rendszeren lévő probléma elhárítása nem tartozik a TERMOSTAR Kft. alapszolgáltatásába, ezért az külön számlázásra kerül. Szerelőink a megbeszélt napon és időben felkeresik a hibát bejelentő felhasználót és elvégzik a szükséges munkákat.


• Módosíthatom-e a havonta kiszámlázott használati melegvíz célú mennyiséget (előleget)?

A használati melegvíz havi részfizetéseit (a tervezett vízköbméter felhasználást) Ön évközben is módosíthatja: 
- személyesen a Kecskemét, Akadémia krt. 4. szám alatti ügyfélszolgálaton nyitvatartási időben,
- telefonon a 76/44-80-10 vagy a 76 / 504-040-es számokon,
- e-mail küldésével az ugyfelszolgalat@termostar.hu e-mail címen.

• Hogyan spórolhatok a melegvízzel?

- Csökkentse a folyó víz használatát (pl. mosogatás, fogmosás)! 
  Csak akkor és annyi időre folyassa a melegvizet, amennyire valóban szükséges!
- Zuhanyozzon fürdés helyett! Egy fürdőkád melegvízzel történő feltöltése kb. háromszor annyi víz és energia   felhasználásába kerül, mint egy 6 perces zuhanyozás.
- A csepegő csapokat mielőbb javíttassa meg!
- Használjon egykaros keverőcsapokat, légkeveréses csapfejeket és takarékos zuhanyfejeket!

Hol és milyen feltételekkel kaphatok igazolást arról, hogy nincs hátralékom, vagy ha van, mekkora összegű?

Személyesen – ügyfélfogadási időben – az ügyfélszolgálati irodánkban kérhet igazolást a díjfizető az aktuális egyenlegéről vagy a díj rendezettségéről. A díjfizető akadályoztatása esetén meghatalmazottja is eljárhat az ügyében, két tanúval ellátott meghatalmazással, melynek formanyomtatványa honlapunkról letölthető.
Kérés esetén lakcímre postázzuk az igazolást.
Személyes ügyintézéshez kérjük, hogy személyes okmányait (személyi igazolvány vagy jogosítvány, valamint lakcímkártya) minden esetben hozza magával!


 Milyen számlaszámra utalhatom a tartozásomat?

OTP számlaszámunk: 11732002-20324524-00000000

Utalása esetén, kérjük, hivatkozzon a „Közlemény” rovatban, a „Felhasználó azonosító szám” T betűvel kezdődő első 5 számjegyére, amely megtalálható a számlánk első oldalának jobb oldali bekeretezett mezőjében, vagy a harmadik oldal tetején „Vevő (Fizető) azonosító” számként, illetve az egyenlegközlőnkön! 




Ügyfélszolgálatunk személyesen vagy telefonon az Akadémia krt. 4. szám alatt várja Önöket a szolgáltatásunkkal kapcsolatos ügyek intézésére.
 
 
Az ügyintézéshez kérjük, minden esetben készítse elő a felhasználó azonosító számot (amely a távhőszámla jobb oldalán lévő fehér bekeretezett rész első sorában található T betű és az azt követő 5 számjegy).
 




Ügyfélszolgálat elérhető munkaidőben:  
  Nyitva tartás:   H-Sz: 8-15 óráig, 
                             Cs: 8-20 óráig, P: 8-12 óráig  
 Tel.: 76/44-80-10
 Email: kecskemet@termostar.hu



Hibabejelentés éjjel-nappal:
Tel.:76/48-18-18,
Email: diszpecser@termostar.hu